Arabavel 2008/2009 forts

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Arabavel 2008/2009 forts

Jag tänkte att jag skulle försöka premiera mitt sto också. Nu är ju jag varken uppfödare eller så insatt men tanken är väl att hon någon gång ska få föl och då kan det ju vara bra att ha fått en bedömning. (en bra sådan vill säga) Jag är ju helt novis på området men för att lära måsta man ju göra :)

Kommer nog visa antingen på Jälla i eller Enköping. Har inte bestämt det ännu.

När jag har visat tidigare har det inte varit någon rasrepresentant, men det behövs inte heller. Tycker jag fått rättvisa bedömningar på mina hästar tidigare.

Tycker det är lite kul att fler och fler visar sina arabhästar även på premiering. Förra året jag visade var första gången jag inte var ensam med att ha arabhäst.

//Olivia

Hej!

Blev lite nyfiken.. Premiering på Jälla? När då?

/ Lavinia, som gärna visar sin arab- efter lite övning

Jag har fått med en kompis som ska visa sin arabvalack på Jälla och i enköping. Himla kul att vi blir lite fler än vad det verkar ha varit förgående år :p

Jag har helt enkelt inte vetat om att premieringar fanns förut eller hur de gick till, det blir första gången för mig, kul ska det bli!!

nej det e ju ett ypperligt tillfälle att få hästen exteriör bedömd utav krav på att vara flashig.
alla araber som åker dit får ta o snacka lite på plats tycker jag.

Limona
trodde oxå att det inte gick, ston, föl, unghästar och hingstar viste jag bara om...

KL

Hennes valack är bara tre, vet inte om han räknas som unghäst. Hon hade tydligen tagit reda på om hon fick visa honom och det fick hon? :confused:

Hej alla här kommer en som är ny i arabaveln. Ville bara berätta att vi har avlat på Algorytm som jag tycker är jättefin. Den 25/6 väntar vi ett föl u.Gainesha e. Algorytm vi hoppas att detta föl ska ha både typ vara brukbar på det man önskar och framför allt vara frisk och hållbar.

KL
Var på öppet hus idag på Blommeröd.
De gav bort två st ettåriga ston e: Xetran b.w NL.
// Linda

jasså! kul!
bara fler vist om det oxå
kan vara bra att kolla exteriören på dem oxå, om inte annat så kan man "använda" det som "merit" på sto/hingst

Ja, gav bort.
Först var det bara meningen med en häst.
De ropade om någon ville ha en häst räck upp en hand. Nu var det inte många som hörde så hon som räckte upp sin hand fick hästen.
Sen blev en flicka så ledsen för att hon inte hörde att man skulle räcka upp handen att hon till sist fick den andra stoåringen som var till salu.
Inte Blommeröds vackraste ungston precis men araber.
// Linda

Tack!

Det lät ju riktigt skoj.

Detta handlar om "vanlig" "visa-häst-vid-hand, eller hur? För det kan jag utan problem fixa (med lite uppfräschning av kunskaperna och en rejäl dusch av hästen).

Ska lägga en påminnelse på sista anm. datum, så jag inte glömmer.

/ lavinia

det låter ju väldigt seriöst!
men godhjärtat till den lilla flickan
intressant tycker jag iaf =)

Tycker det låter som om man skiter fullständigt i vart dem hamnar. Känns inge seriöst alls tycker jag ...
Möjligen generöst

vem var det som fick hästarna då ?

Finns de eller deras släkt här så kan de ju själva svara om de vill. Jag uppger inte namn här och defenitivt inte till en annonym människa.
// Linda

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka