Arabavel 2008/2009 forts

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Arabavel 2008/2009 forts

Men det kunde de ju inte veta innan. Kan ju vara någon totalt hästokunnig person som räcker upp handen. Om det inte var uppgjort i förväg då..

jag menade mer om det var 2 stuterier eller privat personer som är välkända i arab svängen eller helt okända människor som fick hästarna. det kan du väll svara på ? och vilka hästar det var som gavs bort ?

Busigdemon

Ja självklart ska jag skicka in bilder på underverket som kommer vi väntar och längtar.

De som fick hästarna var kända för Blommeröd iallafall.

Möjligt att den första var uppgjord innan :)
Men den andra var det definitivt inte.

Själv är jag lite sur för att jag var så tafatt och inte räckte upp handen och åkte hem med det lilla stoet :D

Jag är lite nyfiken på pappan till stona som gavs bort, Xetran b.w NL. Det var flera av årets föl som var efter honom också. En chansning att använda den hingsten hörde jag Blommeröd säga så då blir man ju lite nyfiken på hur han ser ut. Någon som känner till honom?

De som fick hästarna var kända för Blommeröd iallafall.

Jag är lite nyfiken på pappan till stona som gavs bort, Xetran b.w NL. Det var flera av årets föl som var efter honom också. En chansning att använda den hingsten hörde jag Blommeröd säga så då blir man ju lite nyfiken på hur han ser ut. Någon som känner till honom?

det var det jag undrade :)

det finns bilder på xetran på blomeröds hemsida, under the horses, reference sires. personligen tycker jag inte alls att han är snygg. :o

KL*

tänkte höra lite med er...
har en häst född 08 här hemma som är 11 månader, hon är 140 fram och 143 bak, hur stor tror ni hon kommer bli?

hon är efter denna hingsten:

http://www.sahf.se/ARAB_registratur/Stamtavla/main1.asp?Nr=26811

ingen du har hört talas om tror jag då han stod på fd ägarens gård och är hans enda avkomma, så oseriöst det bara kan bli igentligen, men jag kollade på hingsten och han såg OK ut, synade dock inte honom i sömmarna utan kollade lite snabbt bara.

dock verkar resultatet bra iaf... eller ja, jag kan inte så mkt om exteriör på unga hästar, men jag tycker hon ser ok ut iaf.

vad tror du om storleken? tar gärna emot komentarer om hennes exteriör med, ska ta riktiga exteriörbilder snart, så fort hon har tappat all vinterpäls, är lite tufsig på magen fortfarande!

KL*

tänkte höra lite med er...
har en häst född 08 här hemma som är 11 månader, hon är 140 fram och 143 bak, hur stor tror ni hon kommer bli?
Omöjligt att säga, de växer så olika beroende på blodslinjer. Bättre att titta på föräldrarnas storlek och vad de brukar lämna.

Men gissningsvis blir hon 150-155 cm. Fast det är väl ingen högoddsare när det gäller en arab... :rofl:

Carina på Silver Arabians

Hurra! Nu har prinsessan kommit! Klockan 05.00 imorse behagade hon titta ut och stod på sina lååånga ben 35 min senare! Verkar vara en riktig liten tuffing, precis som sin pappa! Namn är inte klart än men stammen är Don Bull (Ffatal Attraction-Doda) x Exanadu (Europejscyk (felstavat)-Etruska).Svårt att se färgen imorse när hon var blöt men såg mörkt röd ut, få se om det blivit brun när jag kommer dit senare idag. Själv är jag en väldigt stolt och glad "farmor"!

Kram på er alla / Bullemamma

Jag tror att hon kan bli ca 155.
Hade hingsten löst licens eller det blir att ta tag i pappersarbetet?
// Linda

hingsten hade löst licens, men hon är inte reggad än... enligt ägarna har de skickat in papprena och enligt ARAB så har de inte fått några så jag vet inte vad man ska tro riktigt....

men licens hade han iaf, men jag gissar på att jag kommer få ta tag i det själv sen iaf *suck* just nu är mitt huvud okuperat med andra tankar, nämligen Pselma och hennes föl som vägrar komma ut! trotsig redan innan den föds, hur ska det sluta? ;)

Äntligen har hon kommit, vad kul! Grattis!
Hon o hon, vad blev det?

KL.

Nästa år kanske jag kan titta in i arabtrådarna :love:
Har ju varit bestämt att låna mage på ett arabsto, men hingst har det varit velat mellan. NU äntligen bestämt!

Ägare till stoet är AFF här inne på buke.

Stoet, Louyoune efter Ramses undan Loufianaah som i sin tur är efter Fynt.

Ska betäckas med hingsten Perignon al amar som är importerad från Tyskland och han är efter Om el Bendigo och undan Pomposa som är efter FS Bengali.

Louyoune fick en avkomma 3/5 -09 från denna hingst med, väldigt lyckad fölis. Ska bli spännande och se vad jag får för någe =)

Detta ska bli såå spännande, Louyoune kommer väl komma i brunst i början av Juni och då åker AFF med henne till hingsten :bump:

ser du inte vad det blev? ;)

Carro såg direkt att det var en liten hingstunge! Finns inget feminint med den där sa hon hehe!

söt som tusan är han (nej jag är inte ett dugg partisk :angel: ) och pselma släpper honom inte mer än 1,5 meter ifrån sig! däremot tog det en stund innan han kunde dia utan att vi höll i henne, han var lite läskig tyckte hon!

fölningen bekom henne ingenting, inte ens varm av det hehe.

Lilla Smulan
Don Bull - Exanadu

3166_96022460189_529345189_2965736_8375197_n.jpg

3166_96663355189_529345189_2974257_5113840_n.jpg

Så pappa Bullen som är så lycklig när tjejjerna kommer och hälsar på! Flisan tog sig tid för lite mys!

3166_96663825189_529345189_2974262_5161600_n.jpg

3166_96663830189_529345189_2974263_6824582_n.jpg

Är det några fler som bokat sina ston till hingst iår, eller kanske redan varit hos hingsten?

Louyoune (Ramses x Loufianaah - Fynt) till Perignon al Amar
Heze (Glaz x Harmoni - Karnawal) bokad till Medalj***

Fortsätt fylla i listan :bump:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka