Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja, det är säkert bidragande. Min telefon är oftast inte i min ficka utan lätt nåbar nånstans i huset eller i en väska.Jag är egenföretagare... dvs inget är speciellt anonymt. Sedan hör jag också till "telefonkatalog-generationen" så att lämna ut mitt telefonnummer är inte speciellt dramatiskt.
Kan det ha att göra med att vi bär med oss vår telefon på kroppen och att därför har många svårt med att lämna ut telefonnumret? Att det faktiskt blir mer fysiskt intimt jämfört med en gammal fast telefon? En tanke bara.
Senaste bilen betalade jag kontant för då säljaren inte hade swish. Detta var i höstas.Går folk med på det om ni ska köpa saker begagnat?
Jag säljer själv endast till folk som kan swisha, säger nej till alla andra.
Man undrar hur banken löste det.Senaste bilen betalade jag kontant för då säljaren inte hade swish. Detta var i höstas.
För mig handlar det om hur lätt det kan vara att genom mitt nummer få reda på massor av information som innan internet inte var tillgängligt på samma sätt. Även om mitt nummer inte är sökbart är det koppat till swish, sen kan personen genom mitt namn försöka leta upp/begära ut andra uppgifter, googla etc.Jag är egenföretagare... dvs inget är speciellt anonymt. Sedan hör jag också till "telefonkatalog-generationen" så att lämna ut mitt telefonnummer är inte speciellt dramatiskt.
Kan det ha att göra med att vi bär med oss vår telefon på kroppen och att därför har många svårt med att lämna ut telefonnumret? Att det faktiskt blir mer fysiskt intimt jämfört med en gammal fast telefon? En tanke bara.
Lite fortsättning på spontanbesöktråden
Jag kom att tänka på den tråden nu ikväll om jag tex annonserar om någonting och människor frågar efter mitt telefonnummer vill jag absolut inte ge ut det.
För mig är mitt telefonnummer privat och bara dom närmaste har och får det.
Kontakt med främlingar får ske via mejl facebook och liknande.
Hur tänker ni?
Tragiskt att skriva det men är inte förvånad tyvärr.Man undrar hur banken löste det.
Vännen företagaren hade kvitto på kontanterna hon fått. Banken vägrade ändå. Skälet - hon hade köpt mat med en del av pengarna, så de "saknades". Hon kunde visa kvitto på maten också. Men nix.