Fast varför ska Annette sluta lägga ut sin macka? Varför får man inte visa lite av sitt liv? Varför får man inte visa sitt hus som ser ut som alla andras hus? Varför måste man bete sig som alla andra?Haha, ja, det är ganska sjukt!
Jag fattar att man tycker den är hemsk om man läser väldigt bokstavligt. Själv läser jag ju hellre alltid mellan raderna, och tycker att det finns en hel del poänger som vårt väldigt individualiserade samhälle hade mått bra av. Annette kan sluta lägga ut den där lunchmackan på Insta, det är ju sjukligt att vi på riktigt tror att vi är så väldigt unika individer att någon skulle ha intresse av den där jävla lunchmackan ändå liksom. Eller vilken tid du sprungit milen på. Eller ditt vita nyckelfärdiga hus som är precis lika unikt som de andra 57 vita nyckelfärdiga husen från samma tillverkare på tomter stora som frimärken. Jätteunikt, verkligen.
Aldrig har väl något varit så missförstått som innebörden av "unik" under 2020-talet.
Vi ÄR väldigt unika individer. Annette kanske hade svårt med orken så det var jobbigt att göra macken, eller så är hon kanske dålig på matlagning eller så har hon bara ingen att prata med och försöker kommunicera på NÅGOT vis liksom?
Måste man vara superduktig kock för att räknas som unik och få lägga upp sin middag på instagram och går bara ovanliga coola hus bra att visa bilder på och vara personligt glad och nöjd för?
Jag tycker att kraven att man måste vara riktigt speciell för att vara värd att lyssna på och lägga märke till är rätt märkligt. Även helt vanliga tråkiga icke unika Annette skulle må bra om någon gav hennes lunchmacka en tummen upp ibland.