Sv: Är så less på min kropp (gnällig)
Som tur är verkar ju det där vara ett utdöende beteende i er släkt - om du och din man kan ha ett bättre mönster att bära vidare
Här har du en förklaring till att jag ofta känner mig mer hemma hos yngre generationer än min egen - de är som tur är inte så ofta lika rigida/försoffade.
Francess skrev:Min mans familj är nog väldigt konservativ, även om de försöker framstå som moderna.
.... När vi samlas allihop i deras stuga i skogen så är det alltid kvinnorna som ska städa, diska, duka, laga mat etc etc. Männen sitter i sofforna och päser eller möjligen hugger lite ved till en mysbrasa (el indraget och jämt för varmt inomhus...). Männen ska tydligen inte behöva slita ihjäl sig! Jag vägrar bestämt passa upp på någon annans man eller pojkvän, det är inte därför jag åker till stugan. Men uppenbarligen är det bara gubbarna som ska ta det lugnt och få allt serverat. Jag får eksem!!!
Som tur är verkar ju det där vara ett utdöende beteende i er släkt - om du och din man kan ha ett bättre mönster att bära vidare
Här har du en förklaring till att jag ofta känner mig mer hemma hos yngre generationer än min egen - de är som tur är inte så ofta lika rigida/försoffade.