Jag är gravid och väntar mitt första barn. Var nyligen på rutinultraljudet och allt såg bra ut och vi väntar en son.
Vi var i ett totalt lyckorus över att allt såg bra ut!
Och så ringde vi runt till nära och kära för att berätta att allt såg bra ut och att vi väntar en son och inte en FLICKA som alla runt om oss har trott.,
Och så fick jag höra "oh vad tråkigt" av min bästavän när jag berättade att det var en pojke.. Och samtalet dog ut ganska snabbt.
Min mamma blev glad.. Men så hoppas hon nu såklart att min bror som får barn två månader innan mig får en flicka.. "Vi som trodde ni skulle få en flicka.. Då får vi hoppas S får en flicka"
Blev såklart lite ledsen och det kändes som att vår pojk inte var något speciellt bara en till pojke i mängden.
Och så har vi såklart fått kommentarer om att vår pojke kommer bli väldigt kort då både jag och sambon är under 170cm. Och det är en stor oro hos mig att han bara blir 160 men hoppad han landar runt 170cm. "Han kommer inte bli några 170" "Hade det vart en flicka så hade det inte vart samma problem"..
Och nu har all glädje försvunnit och jag har legat i sängen i nästan ett dygn och bara gråtit.. Jag fattar inte varför jag har tagit åt mig så hårt av kommentarerna.. Men det är väl för att dom just har kommit från familjen och andra personer som betyder mycket för mig