Sv: Är på väg att ta det stora beslutet...
En hund med bra psyke fixar att byta hem. Sen är det skillnad om det är en problemhund som får byta hem stup i kvarten för ingen orkar med den.
Men en normal hund fixar sånt där bra.
Jag har en hund här nu som var här 8 månader förra året och nu ska hon vara här 4 månader. Hon tycker det är helt ok. Hon får komma ut på lite landetkollo och sen åker hon hom till matte & husse och accepterar att *nu är jag hemma igen*
En hund lär sig nya regler fort. och är man som ägare lyhörd och rspekterar att hunden inte kan allt som jag vill, så fungerar det bra.
Om du inte riktigt förstått det så handlar det inte alls om omplacering i sig,Jag har inget som helst emot omplaceringar inom rimliga gränser,men nu handlar det om att omplacera en 6 årig hund som redan haft 3 hem!
En hund bör inte ha mer än ett,max 2 hem under hela sin livstid.Nånstans Måste man dra en gräns om vad som är Ok att utsätta en hund för,och ett fjärde(!!) hem med nya människor,nya regler och ännu en omställning är helt enkelt långt över gränsen för vad jag tycker är Ok.
En hund med bra psyke fixar att byta hem. Sen är det skillnad om det är en problemhund som får byta hem stup i kvarten för ingen orkar med den.
Men en normal hund fixar sånt där bra.
Jag har en hund här nu som var här 8 månader förra året och nu ska hon vara här 4 månader. Hon tycker det är helt ok. Hon får komma ut på lite landetkollo och sen åker hon hom till matte & husse och accepterar att *nu är jag hemma igen*
En hund lär sig nya regler fort. och är man som ägare lyhörd och rspekterar att hunden inte kan allt som jag vill, så fungerar det bra.