R
Raderad medlem 6459
Vem är det du svarar? Mig?Jag tror absolut att det går att få till jämställt i den mening du tycks efterfråga om man arbetar aktivt med det och sätter tydliga grundregler.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vem är det du svarar? Mig?Jag tror absolut att det går att få till jämställt i den mening du tycks efterfråga om man arbetar aktivt med det och sätter tydliga grundregler.
Jag tycker det här med jämställdhet, särskilt i en heterosexuell relation, är jättesvårt.
Det var mer min generella input på tråden och på trådstartarens tankar om ifall det går. Jag tror att det går.Vem är det du svarar? Mig?
Låter helt utmärkt! Och jag kan komma som prao på somrarna .Om jag blir med man så får han bli förste ällingsskötare medan jag bygger och fixar
I och med att du du:ade låter det som att du vänder dig till någon specifikt men i och med att du varken taggar eller citerar är det omöjligt att veta vem det är du talar med.Det var mer min generella input på tråden och på trådstartarens tankar om ifall det går. Jag tror att det går.
Jag tänker att jämställdhet blir som svårast när det är barn på G eller man har barn under typ 15. Att det syns och märks mest då.Men du har helt rätt, det är svårt, skitsvårt rent ut sagt, men med det sagt, så på något vis tycker medelålders jag att det är enklare än vad 20 år yngre jag tyckte.
Du var trådstartaren eftersom jag refererade till den definitionen av jämställdhet.Låter helt utmärkt! Och jag kan komma som prao på somrarna .
I och med att du du:ade låter det som att du vänder dig till någon specifikt men i och med att du varken taggar eller citerar är det omöjligt att veta vem det är du talar med.
Ja, och det var säkert tydligt för dig. Ett tips i all välmening: Tagga eller citera.Du var trådstartaren eftersom jag refererade till den definitionen av jämställdhet.
Jag förstår dock inte vad problemet var riktigt, det var inte som om jag kritiserade eller ifrågasatte någon person så det spelar väl inte riktigt någon roll vem det riktades mot.Ja, och det var säkert tydligt för dig. Ett tips i all välmening: Tagga eller citera.
// slut på OT från mig//
Ja och många som är så medvetna innan de skaffar barn. Tex ett par jag träffade i helgen som tycker detta är jätteviktigt. Men nu när barnet är ett drygt halvår insåg de själva att de hade hamnat där de inte ville hamna.Jag tänker att jämställdhet blir som svårast när det är barn på G eller man har barn under typ 15. Att det syns och märks mest då.
Hade jag inte velat ha barn hade jag oroat mig långt mindre över jämställdhet i vår relation. Då hade jag förmodligen inte alls skärskådat den så mycket som jag gör och jagat upp mig över alla jävla, för mig, mardrömshistorier jag läser bland annat på Buke.
Men jisses. Okej, sista inlägget om det här från mig: Om du skriver i en tråd, du:ar men inte taggar eller citerar så är det svårt att veta vem det är du vänder dig till. Du kan vända dig till vem som helst i tråden. Det blir alltså väldigt otydligt. Om du vill göra det tydligare och mer begripligt: tagga eller citera. Det är allt. Inte svårare eller mer kontroversiellt än så.Jag förstår dock inte vad problemet var riktigt, det var inte som om jag kritiserade eller ifrågasatte någon person så det spelar väl inte riktigt någon roll vem det riktades mot.
Haha.. . Ja jag tycker inte mina tankar om vad jag vill ha är så konstiga tex.Det verkar vara väldigt provocerande för en del att man vill ha ett jämlikt förhållande? Jag vill inte vara den som har ansvaret för att det handlas mat, tillagas, diskas, städar och tvättar hemma. Jag anser det vara självklart att om man lever tillsammans så hjälps man åt, behöver jag tvätta tar jag allt som ska tvättas, jag tar inte enbart mina grejer. Däremot så bryr jag mig ju inte om att vika ihop och lägga undan annat än mina egna kläder.
Jamen absolut, det verkar ju vara mer regel än undantag.Ja och många som är så medvetna innan de skaffar barn. Tex ett par jag träffade i helgen som tycker detta är jätteviktigt. Men nu när barnet är ett drygt halvår insåg de själva att de hade hamnat där de inte ville hamna.
Könsroller innebär för mig att man gör det man gör pga vilket kön man har istället för att utgå från den person man är. Man tar en roll utifrån kön.
I min värld är det dåligt.
Tydligen inte enligt dina tidigare exempel?Du får väl leva som du vill?
Jag tänker att jämställdhet blir som svårast när det är barn på G eller man har barn under typ 15. Att det syns och märks mest då.
Nej nu läser du fel. Jag tycker det är fel att man väljer det man gör utifrån vilket kön man har och inte utifrån det man vill göra och den person man är.Så om en kvinna är fantastiskt duktig på att laga mat + älskar det. Då får hon inte sköta det pga det är klassiskt kvinnligt?
Men det gör de i förlängningen.Hur omvärlden väljer att dela upp sina hushållssysslor rör inte mig.
Nej nu läser du fel. Jag tycker det är fel att man väljer det man gör utifrån vilket kön man har och inte utifrån det man vill göra och den person man är.