Är ni försäkrade?

Satt och kikade på min hemförsäkring då jag just flyttat och insåg hur otroligt många former av försäkringar det finns.

Tycker alltid man är så noga att försäkra sina djur och grejer, men är ni försäkrade själva i form av exempelvis olycksfall- och sjukförsäkring? Eller har ni en hemförsäkring där sådant redan ingår? Vilka försäkringar "måste" man ha för att inte vara ute på hal is och vilka är "onödiga" och slöseri med pengar?

Jag har en olycksfallsförsäkring med diagnostillägg. Planen är att skaffa en sjukförsäkring som ersätter för sjukhuskostnader men då jag varit under utredning för allergi har jag velat avvakta. "Mitt" bolag ger även ersättning för medicinkostnader så risken finns att man får onödiga reservationer om man är under utredning vid nytecknadet.

Jag har en sjuk & olycksfallsförsäkring privat, och en olycksfall(kanske sjukdom också?) i jobbet.
Hemmet försäkrat och bilarna också.

Satt och kikade på min hemförsäkring då jag just flyttat och insåg hur otroligt många former av försäkringar det finns.

Tycker alltid man är så noga att försäkra sina djur och grejer, men är ni försäkrade själva i form av exempelvis olycksfall- och sjukförsäkring? Eller har ni en hemförsäkring där sådant redan ingår? Vilka försäkringar "måste" man ha för att inte vara ute på hal is och vilka är "onödiga" och slöseri med pengar?
Ja, jag har tre personförsäkringar via facket. Har för mig att de heter liv-, olycksfalls- och sjukförsäkring med diagnos. Även hemförsäkring med allrisktillägg eftersom jag är klumpig. Brukar dock aldrig ta avbeställningsskydd på biljetter eller tacka ja till tilläggsförsäkring när jag köper elektronik eller smycken.

Edit: Såg nu att tråden var gammal och mitt inlägg besvarar ju inte alls frågan i bumpen. Sorry!

Nej, jag är inte försäkrad om man inte räknar försäkringen från facket.
Det blev en miss när jag flyttade hemifrån. Pappa frågade om jag ville ta över nån försäkring å fortsätta betala på, men ja sa nej, sen flera år senare fick jag reda på av mamma att det var den bästa försäkringen man kunde ha och bla bla bla.... jaha tack pappa att du inte sa hela sanning, men men.... nu är det försent.

Nej, jag är inte försäkrad om man inte räknar försäkringen från facket.
Det blev en miss när jag flyttade hemifrån. Pappa frågade om jag ville ta över nån försäkring å fortsätta betala på, men ja sa nej, sen flera år senare fick jag reda på av mamma att det var den bästa försäkringen man kunde ha och bla bla bla.... jaha tack pappa att du inte sa hela sanning, men men.... nu är det försent.
Men du har väl hemförsäkring? Eller är det den du menar med försäkring genom facket?

Jag har hemförsäkring med lite olika tillägg.. Har inte stenkoll men tror vi har reseförsäkring och drulle iaf.
Har en olycksfallsförsäkring som mina föräldrar tecknade när jag var barn, har tagit över den och låtit den rulla. Ska ju vara de bästa försäkringarna eftersom de är obrutna.

Har dock aldrig utnyttjat någon av dem, men känns bra att de finns :)

Relativt nytecknad personförsäkring med sjuk, olycksfall och liv. Bytte bolag för något år sedan och skrotade det gamla några månader senare då det nya skötte min nuvarande sjukdom mycket bättre.

Hundförsäkring med veterinär och liv.

Helförsäkring på bilen.

Hem och villaförsäkring inklusive drulle och något mer.

Men du har väl hemförsäkring? Eller är det den du menar med försäkring genom facket?
Jo, hemförsäkring har jag, men ingen försäkring som är på bara mig längre efter den missen... så om jag blir invalid kommer jag inte få någon bra ersättning, det hade jag fått om jag haft kvar den försäkringen..

Jag har en sjuk och olycksfallsförsäkring som heter Trygg Vuxen och är en fortsättning på den försäkring mina föräldrar tecknade för mig som barn som hette Trygga Barn, båda är hos Trygghansa. Med dom får man ersättning varje dag man är sjukskriven i upp till ett år, ersättning varje dag man är inlagd på sjukhus i upp till ett år, man kan få ersättning för skador, sjukdomar, olyckor och diagnoser och man har också rätt till ersättning om det bedöms att man inte kan jobba alls. Den täcker väldigt mycket och är värd alla pengar.

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 278
Senast: Snurrfian
·
Äldre I januari är det dags att formellt flytta in till killen (egentligen har jag mer eller mindre "bott" där sedan en tid tillbaka och...
12 13 14
Svar
264
· Visningar
38 948
Senast: Nethril
·
Ekonomi & Juridik Hejsan alla, jag behöver lite (en hel del) råd och info. Hoppas ni orkar läsa att detta, ber om ursäkt på förhand för flummig text...
2
Svar
28
· Visningar
4 946
Hästvård Jag vet att det finns hundratals trådar i ämnet häst som gapar men jag har läst igenom dem alla utan att hitta någon som stämmer överens...
Svar
19
· Visningar
2 363
Senast: Jolo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama