R
Raderad medlem 6459
Jag har hemförsäkring, olycksfallsförsäkring, sjukförsäkring och livförsäkring.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har både och; en del som täcker specifika diagnoser och en som täcker generell längre sjukskrivning.Ni som har sjukförsäkringar och försäkringar för specifika sjukdomar, får ni ett fast belopp utbetalat om ni diagnosticeras eller är det även ett belopp ni får per månad när ni är sjukskrivna?
Jag har hemförsäkring och en olycksfallsförsäkring knuten till den. Sen har jag två cancerförsäkringar (en för bröst- och livmoderhals/livmoder/äggstockscancer och en för andra cancerformerna). Tror inte jag kommer få cancer men man vet aldrig.
En vanlig sjukförsäkring känns onödigt eftersom jag redan har en del krämpor så skulle nog inte få ut något på en sjukförsäkring ändå.
Ni som har sjukförsäkringar och försäkringar för specifika sjukdomar, får ni ett fast belopp utbetalat om ni diagnosticeras eller är det även ett belopp ni får per månad när ni är sjukskrivna?
Satt och kikade på min hemförsäkring då jag just flyttat och insåg hur otroligt många former av försäkringar det finns.
Tycker alltid man är så noga att försäkra sina djur och grejer, men är ni försäkrade själva i form av exempelvis olycksfall- och sjukförsäkring? Eller har ni en hemförsäkring där sådant redan ingår? Vilka försäkringar "måste" man ha för att inte vara ute på hal is och vilka är "onödiga" och slöseri med pengar?
Den cancerförsäkringen som jag har betalar ut 50 000kr i engångsbelopp och 5 000 i månaden i 12 månader. Men den ersätter nog inte cancer in situ, vad som nu menas med det.Är nyfiken på ovanstående så jag bumpar upp den här tråden. Någon som har koll?
Tumör som inte sätter metastaser.Den cancerförsäkringen som jag har betalar ut 50 000kr i engångsbelopp och 5 000 i månaden i 12 månader. Men den ersätter nog inte cancer in situ, vad som nu menas med det.
Aha. Tack för förklaringen! Är det en viss typ av tumör eller gäller det alla tumörer som inte "hunnit" sätta metastaser?Tumör som inte sätter metastaser.
@kryddelyddAha. Tack för förklaringen! Är det en viss typ av tumör eller gäller det alla tumörer som inte "hunnit" sätta metastaser?
Den cancerförsäkringen som jag har betalar ut 50 000kr i engångsbelopp och 5 000 i månaden i 12 månader. Men den ersätter nog inte cancer in situ, vad som nu menas med det.
Tack för förklaringen!Cancer in situ, tidigt stadie av cancer. Liten tumör som inte infiltrerat kringliggande vävnad. @vallhund har delvis rätt gällande metastaser på så sätt att CIS definitivt inte hunnit sätta metastaser; men begreppet täcker egentligen enbart väldigt tidiga cancerformer. Som sagt; inte ens vävnadsinfiltration.
Tror inte det finns "in situ" -former av alla cancrar. Möjligen gör det det rent tumörbiologiskt, men många cancerformer "invärtes" är ju av sådan karaktär att man inte upptäcker dem förrän de är ganska stora, infiltrerande och många gånger även metastaserade.