Är ni försäkrade?

Jag har hemförsäkring, olycksfallsförsäkring, sjukförsäkring och livförsäkring.

Bra med försäkring lägg till detta att alla papper är klara om ni råkar trilla av pinn.
Stanna upp en stund och föreställ er vad som skulle hända om du, ja just du skulle snubbla och bryta nacken i detta nu.
Ditt/ert boende
Försäkringar
värdepapper
Är allt ordnat så att de efterlevande inte behöver riva i skiten.
En kompis jobbar på ett försäkringsbolag, han säger att det händer ett par gånger per år som han får meddela en individ att hans/hennes fru eller sambo som han/hon separerade från för 15 år sedan har dött och försäkringen på x antal tusen ska betalas ut.
Pengar som den dödes/dödas familj kanske skulle behövt så mycket bättre.

Jag har hemförsäkring och en olycksfallsförsäkring knuten till den. Sen har jag två cancerförsäkringar (en för bröst- och livmoderhals/livmoder/äggstockscancer och en för andra cancerformerna). Tror inte jag kommer få cancer men man vet aldrig.
En vanlig sjukförsäkring känns onödigt eftersom jag redan har en del krämpor så skulle nog inte få ut något på en sjukförsäkring ändå.

Ni som har sjukförsäkringar och försäkringar för specifika sjukdomar, får ni ett fast belopp utbetalat om ni diagnosticeras eller är det även ett belopp ni får per månad när ni är sjukskrivna?

Ni som har sjukförsäkringar och försäkringar för specifika sjukdomar, får ni ett fast belopp utbetalat om ni diagnosticeras eller är det även ett belopp ni får per månad när ni är sjukskrivna?
Jag har både och; en del som täcker specifika diagnoser och en som täcker generell längre sjukskrivning.

Jag har hemförsäkring och en olycksfallsförsäkring knuten till den. Sen har jag två cancerförsäkringar (en för bröst- och livmoderhals/livmoder/äggstockscancer och en för andra cancerformerna). Tror inte jag kommer få cancer men man vet aldrig.
En vanlig sjukförsäkring känns onödigt eftersom jag redan har en del krämpor så skulle nog inte få ut något på en sjukförsäkring ändå.

Är nyfiken på ovanstående så jag bumpar upp den här tråden. Någon som har koll?

Satt och kikade på min hemförsäkring då jag just flyttat och insåg hur otroligt många former av försäkringar det finns.

Tycker alltid man är så noga att försäkra sina djur och grejer, men är ni försäkrade själva i form av exempelvis olycksfall- och sjukförsäkring? Eller har ni en hemförsäkring där sådant redan ingår? Vilka försäkringar "måste" man ha för att inte vara ute på hal is och vilka är "onödiga" och slöseri med pengar?

Har försäkring via facket - hem, olycksfall, liv, inkomst, sjukvård.

Jag har:

- Studentolycksfallsförsäkring via Akademikerförsäkringar (ingår i priset för mitt medlemskap i DIK- det kreativa facket). "Försäkringen omfattar sjukhusvistelse, tandskadekostnader, krisförsäkring, invaliditetsersättning och vdödsfallskapital."
Kostnad: 100:- för medlemskap i DIK under hela studietiden.

- Tandförsäkring via Folktandvården
Kostnad: Runt 1000:- för tre år om jag inte minns helt fel?

- Studentförsäkring via Länsförsäkringar Gotland
* Egendomsskydd–om något skulle hända med dina saker, t ex. brand eller stöld
* Ansvarsskydd – om någon skulle kräva dig på skadestånd
* Rättsskydd – ekonomisk hjälp om du behöver anlita advokat
* Överfallsskydd – ersättning vid misshandel
* Reseskydd–gäller i helgvärlden
* Allriskförsäkring – ”drulleförsäkring” för dina egna saker
* Privatolycksfallsförsäkring –grundskydd vid olycksfall som gäller dygnet runt
* (Samt bank och allt vad det innebär)

Kostnad: 40:- i månaden

Till sommaren blir det dock att kolla över alla försäkringar eftersom jag då inte längre kommer räknas som student. Antagligen kommer jag försöka teckna någon slags försäkring med LF här eftersom jag är bankkund där och 1) jag är lat men framförallt 2) personalen är så sjukt hjälpsamma och trevliga!

Den cancerförsäkringen som jag har betalar ut 50 000kr i engångsbelopp och 5 000 i månaden i 12 månader. Men den ersätter nog inte cancer in situ, vad som nu menas med det.

Cancer in situ, tidigt stadie av cancer. Liten tumör som inte infiltrerat kringliggande vävnad. @vallhund har delvis rätt gällande metastaser på så sätt att CIS definitivt inte hunnit sätta metastaser; men begreppet täcker egentligen enbart väldigt tidiga cancerformer. Som sagt; inte ens vävnadsinfiltration.

Tror inte det finns "in situ" -former av alla cancrar. Möjligen gör det det rent tumörbiologiskt, men många cancerformer "invärtes" är ju av sådan karaktär att man inte upptäcker dem förrän de är ganska stora, infiltrerande och många gånger även metastaserade.

Cancer in situ, tidigt stadie av cancer. Liten tumör som inte infiltrerat kringliggande vävnad. @vallhund har delvis rätt gällande metastaser på så sätt att CIS definitivt inte hunnit sätta metastaser; men begreppet täcker egentligen enbart väldigt tidiga cancerformer. Som sagt; inte ens vävnadsinfiltration.

Tror inte det finns "in situ" -former av alla cancrar. Möjligen gör det det rent tumörbiologiskt, men många cancerformer "invärtes" är ju av sådan karaktär att man inte upptäcker dem förrän de är ganska stora, infiltrerande och många gånger även metastaserade.
Tack för förklaringen!

Kombinerad hem+villaförsäkring, kombinerad sjuk+olycksfallsförsäkring, livförsäkring, företagsförsäkring där ansvarsdelen är viktigast, diverse sakförsäkringar för bilar, mc, häst mm...

Har en sjuk & olycksfallsförsäkring som jag haft sedan födseln, har även kompletterat med en livförsäkring.
Sen har jag en hemförsäkring för lägenheten och bilarna är hel och halvförsäkrade (den halvförsäkrade har fortfarande vagnskadegaranti, annars hade den också varit helförsäkrad).
Sambon har olycksfallsförsäkring både privat och genom facket. Så den enda som är oförsäkrad hos oss är katten, men vi har bestämt att vi inte kommer låta honom gå igenom något större ingrepp om han blir sjuk/skadad. Han mår väldigt dåligt när han inte får gå ut som han vill och försöka hålla honom så lugn och stilla inomhus känns som ett i det närmaste omöjligt projekt, så vi hoppas han håller sig frisk och skadefri några år till :heart

Jag är försäkrad för typ allting känns det som, för lite för mycket pengar.
Jag har en olycksfallsförsäkring på If som kostar mig 1133:-/år. Dessutom har jag en livförsäkring i samma bolag som kostar mig 534:-/år. Min fd sambo står som förmånstagare för båda dem och det kanske jag borde ändra, men jag vet inte vem jag ska ändra till så det får stå kvar.

Dessutom har jag en livförsäkring som mina föräldrar tog på mig som barn som kostar typ 150:-/år. Den fakturan kommer till mig, så jag betalar den eftersom det är så lite pengar det handlar om, men mina föräldrar står som förmånstagare på den.

Jag har ingen olycksfall eller sjukvårdsförsäkring, dock finns det en försäkring via min ridklubb så jag är iallafall försäkrad i stallet. Om jag inte hade det skulle jag nog ändå inte skaffa någon, vilket är lite ironisk då jag är i (person)försäkringsbranschen och därmed ganska riskmedveten. Tyvärr är jag en sån där idiot som aldrig går till läkaren, och då hjälper det ju inte att ha en försäkring..

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 278
Senast: Snurrfian
·
Äldre I januari är det dags att formellt flytta in till killen (egentligen har jag mer eller mindre "bott" där sedan en tid tillbaka och...
12 13 14
Svar
264
· Visningar
38 948
Senast: Nethril
·
Ekonomi & Juridik Hejsan alla, jag behöver lite (en hel del) råd och info. Hoppas ni orkar läsa att detta, ber om ursäkt på förhand för flummig text...
2
Svar
28
· Visningar
4 946
Hästvård Jag vet att det finns hundratals trådar i ämnet häst som gapar men jag har läst igenom dem alla utan att hitta någon som stämmer överens...
Svar
19
· Visningar
2 363
Senast: Jolo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama