@Sockerbit klandra nu inte dig själv, utan lös situationen. De flesta av oss gör misstag lite då och då. Ta hand om dig, och ställ krav på hur du vill bli behandlad. Var bor du nu?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men hon har sagt att det där var HENNES gissning om vad som möjligen kunde ligga bakom mannens tvekan. Inte att han sagt att det var det.
Tyvärr så är systemet lite moment22-at, så han kan inte söka inför sammanflyttande. Han kan bara söka för en person mantalsskriven på samma adress som sig själv.Då kanske TS sambo borde ha sett till att få den avklarad innan hon sade upp sin lägenhet?
Jag tycker att det bästa vi kan göra är att ignorera och inte gå in i sidodiskussioner. Det leder ingenstans.
Hoppas du vill komma tillbaka till tråden @Sockerbit
Misstänker att @ullo blivit nerrapporteradHoppas alla rapporterar inläggen också.
!
Tack allihop för kommentarer och pepp! Uppdatering kommer ikväll så fort jag hunnit göra allt jag ska Fantastiskt hur många fina människor som finns på buke!
Det där låter nästan som vår familj. Ibland undrar jag om vi ska flytta isär för att få lite andrum och tex hinna städa, vila och träna den veckan jag/han inte har barnen. Skulle vi dessutom lyckas nästla in en eller två till barnvakter så
Å tänk den barnfria veckan hade jag kunnat dra på lite weekendresor. Betydligt billigare för mig ensam och med en kille som betalar sin del av resan än att vi reser som en familj på fem stycken Och så vidare...
Kvinnorna är största vinnarna när barnen bor växelvis (enligt någon "undersökning" jag läst) Förutom de extra barnvakter som kan dyka upp i form av nya partners.Lite OT, men det påminner om en bekant till mig som är skild sedan ett antal år, två döttrar tillsammans som nu är i tonåren. Mannen gifte om sig, och döttrarna bor växelvis. Min bekanta tycker det är toppen, dels så gillar hon den nya frun betydligt mer än sin fd och de har tom umgåtts några gånger enskilt. Hon vet att nya frun tar jättebra hand om döttrarna och har blivit, inte en 'extramamma' utan en person som tonåringarna verkligen gillar och kan lita på och som min bekant också kan lita på till 100%.
Eh, något som hon tydligen hade problem med exet med. Hon har varannan vecka att jobba järnet, umgås med kompisar, dejta, för att sedan kunna ägna all uppmärksamhet och tid till döttrarna när de är hos henne.
Nu är det ju en helt annan situation, men som hon uttryckte det en gång, ganska skönt för både förälder och tonåring att ha tid att komma ihåg att de faktiskt gillar varandra
Kvinnorna är största vinnarna när barnen bor växelvis (enligt någon "undersökning" jag läst) Förutom de extra barnvakter som kan dyka upp i form av nya partners.
Nu anser jag förvisso att alla ska hjälpas åt i en familj. Men det måste ändå vara med någon slags eftertanke.
Ja så är det också.Kvinnorna är ofta vinnare även när det inte är växelvis boende utan enbart varannan helg mannen har barnen. Att slippa ta hand om "extra barnet" och att få några lediga dagar i månaden är mer än många kvinnor som bor med barnens pappa får chansen till. Det är vidrigt att vi inte har kommit längre 2016
Kvinnorna är största vinnarna när barnen bor växelvis (enligt någon "undersökning" jag läst) Förutom de extra barnvakter som kan dyka upp i form av nya partners.
Nu anser jag förvisso att alla ska hjälpas åt i en familj. Men det måste ändå vara med någon slags eftertanke.
Kvinnorna är ofta vinnare även när det inte är växelvis boende utan enbart varannan helg mannen har barnen. Att slippa ta hand om "extra barnet" och att få några lediga dagar i månaden är mer än många kvinnor som bor med barnens pappa får chansen till. Det är vidrigt att vi inte har kommit längre 2016
Håller med helt! Tycker också det var fult av honom att presentera sin "ockerhyra" efter du sagt upp lägenheten.Nu har vi kanske återigen gått lite OT, sorry! Men jag hoppas verkligen TS att du kan få svar och sätter tydliga gränser med din (blivande?) sambo. Som situationen ser ut nu IMO så ska du inte flytta in, utan hitta en tillfällig lösning. Vandrarhem, soffa hos en vän? Ja vad som helst för att inte ta kostnaden och jobbet med att flytta in för att sedan inse att du blir utnyttjad, ekonomiskt och på andra sätt av honom.
Jag tycker som många andra i tråden att det var fruktansvärt fult av honom att vänta tills det att du sa upp din lägenhet innan han kom med sina krav - får mig att undra om han gjorde det med avsikt eftersom du plötsligt står i en helt annan beroendeställning till honom när du saknar boende.