Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Förlåt, ska sluta.Använd inte tråden till postdiskussionen om möjligt.
Jag anmälde det till moderator. Med lite tur rensas det snart...Avslutar tråden här då den är totalt kapad av en helt annan diskussion.
Avslutar tråden här då den är totalt kapad av en helt annan diskussion.
+ massa tillDu har verkligen noll koll på hur det fungerar med post.
Fast bara för att man bor tillsammans och hjälper till och bryr sig så är man ju inte förälder, man är en vuxen som bor tillsammans med föräldern. De flesta ungar har redan ett par föräldrar som har det yttersta ansvaret, det är inte mitt även om jag väljer att vara delaktig som sambo.Det är väl som man väljer själv?
Min sambo tycker om barn och ville ha en egen relation med dem som jag redan hade.
De tycker om varandra och är de bästa vänner.
De barnen är vuxna nu och kommer ofta och hälsar på oss.
Jag tror ingen har påstått att man ska vara förälder till sin sambos barn (rätta mig om jag har fel) om man inte önskar det och det passar i situationen. Det folk påpekat är att man genom att bli sambo även blir en del av barnens liv och en vuxen som i viss utsträcknign behöver ta ansvar.Fast bara för att man bor tillsammans och hjälper till och bryr sig så är man ju inte förälder, man är en vuxen som bor tillsammans med föräldern. De flesta ungar har redan ett par föräldrar som har det yttersta ansvaret, det är inte mitt även om jag väljer att vara delaktig som sambo.
Jag har aldrig påstått motsatsen, det jag vänder mig emot är att man genast enligt somliga blir bonus- eller styvförälder. Jag skulle kräkas på den som kallade mig för något sådant. Jag vill inte bli reducerad till någon stand in, eller som i TS fall den betalande hushållsslaven.Jag tror ingen har påstått att man ska vara förälder till sin sambos barn (rätta mig om jag har fel) om man inte önskar det och det passar i situationen. Det folk påpekat är att man genom att bli sambo även blir en del av barnens liv och en vuxen som i viss utsträcknign behöver ta ansvar.
Vem är då somliga? Jag har inte sett någon som påstått man genast blir bonus/styvförälder men många som säger ungefär som jag, dvs man är en vuxen familjemedlem med visst ansvar för de minderåriga, ju yngre dess mer, och man får ta hela paketet. Man kan liksom inte ignorea att det är flera personer man flyttar ihop med och inte bara sin sambo.Jag har aldrig påstått motsatsen, det jag vänder mig emot är att man genast enligt somliga blir bonus- eller styvförälder. Jag skulle kräkas på den som kallade mig för något sådant. Jag vill inte bli reducerad till någon stand in, eller som i TS fall den betalande hushållsslaven.
Du får gå tillbaka i tråden men bl a @Gnist skriver om bonusförälder. Jag har aldrig skrivit att man inte flyttar ihop med flera om man flyttar in hos en familj, men i mina ögon är man sambo och inte någon förälder.Vem är då somliga? Jag har inte sett någon som påstått man genast blir bonus/styvförälder men många som säger ungefär som jag, dvs man är en vuxen familjemedlem med visst ansvar för de minderåriga, ju yngre dess mer, och man får ta hela paketet. Man kan liksom inte ignorea att det är flera personer man flyttar ihop med och inte bara sin sambo.
Jag har läst alla inlägg i tråden och inte sett de du tycker dig se. Kan du inte citera?Du får gå tillbaka i tråden men bl a @Gnist skriver om bonusförälder. Jag har aldrig skrivit att man inte flyttar ihop med flera om man flyttar in hos en familj, men i mina ögon är man sambo och inte någon förälder.
Mina 5 öre i bonusbarnsfrågan; Nu är ju då mina iofs stora, men ändå. Ev man får baske mig acceptera att de är mina barn och gillar han dem inte så bye bye, så den man som inte tycker om, respekterar och finns där om så behövs nån gång när det kommer till mina barn är för mig inte värd att vara med och skulle jag träffa en man som har barn så skulle jag självklart involvera dem i mitt liv, finnas där om de behöver mig osv. men jag tänker inte ta mammans plats för det, precis som ingen kan ta mina barns pappas plats.
Att exkludera sig från partnerns barn känns ju för mig alltså bara jättemärkligt