Så mycket problem och brist på respekt och du har inte ens flyttat in.
Föreställ dig själv om fem år tillsammans med mannen och barnen i hans hus.
Hur tror du att du mår?
Tror du att du kommer vara nöjd?
Kommer det kännas som du har gjort ett val som passar dig och din livsstil?
Kommer det vara ok för dig att inte få egna barn samtidigt som du är med och subventionerar kostnaderna för hans barn och hus?
Kommer DU känna dig hemma där eller kommer det alltid vara "hans" (och exets) hem?
Barnen verkar vara det minsta problemen, som jag ser det.
Mannen, exet och svärmodern i den ordningen verkar vara det största bekymret.
Sen kan jag inte låta bli att undra angående barnens mamma.
Ok, jag vet att hon är utbränd, men ändå.
Jag har varit sjukskriven snart fyra år för bland annat depression och tar i allra högsta grad ansvar för mina barn och vårt hem.
Hon har ju ändå barnen varannan vecka och gäller det såna här helgaktiviteter så borde ju hon vara förstahandsvalet att ta hand om fyraåringen medans de andra två är iväg på sporter.
Särskilt som du har din häst.
Den hade ju du när ni blev ihop, så den hängde ju med på köpet, precis som hans barn gör det för dig, tänker jag.
Antar att du jobbar i veckorna så då vill man ju i högsta grad kunna tillbringa lite mer tid i stallet och rida när det är ljust och det gör man då på helgerna.
Sen ställer jag mig lite undrande till varför fyraåringen inte kan hänga på pappan och de större barnen när de ska iväg.
En IPad, matsäck och lördagsgodis borde hålla en fyraåring nöjd under tiden de stora sportar, tänker jag.
Om du ska gå in i det här (vilket jag tycker är en usel ide, men....) så måste du ställa ner foten och tala om var dina gränser går, för Guds skull.
Du verkar ju inte själv vara så nöjd med situationen eller relationen, så det gör det hela rätt obegripligt att du syltar in dig ännu mer och går och säger upp din lägenhet och betalar på hans hus istället.
Hur tänkte du där?
Alla dom andra utnyttjar ju dig och mannen, inte minst, vill ju dessutom att du subventionerar hans räntor och amorteringar.
Vill du ha det så?