Håller med!@escodobe
@Sockerbit Jag blir så förvirrad över den här tråden. Som alltid tycker jag att det är så talande exakt hur trådskaparen själv beskriver sin partner och jag reagerade på följande:
Om du känner såhär för din partner (att han försöker få ur dig mer pengar än du borde betala, att han vill inbilla dig att du är delaktig, att han tar upp en sån viktig sak i förbifarten på väg ut för att han har en baktanke med det) varför vill du vara med honom? Bortsett från allt annat liksom. Bortsett från att han inte vill att du ska vara skriven hos honom och att han inte står upp för dig gentemot hans morsa och bortsett från att du blir sittande hemma för att ta hand om hans barn. Varför vill du vara med någon som du känner såhär för?
Jag tycker att det rimliga vore att lämna honom. Ni verkar inte gilla varandra särskilt mycket; han med tanke på hur han behandlar dig (gräsligt, i mitt tycke) och du med allt som skiner igenom i dina inlägg.
Om det låter såhär nu, hur skulle det inte kunna låta om några år?
Jag tycker att @Sockerbit är värd bättre än såhär.
Synd med din hyresrätt, men det går nog att styra upp fortfarande.
Gör det medans du kan.
Vänta inte tills mannen har sugit musten ur dig, tagit dina pengar, sålt din häst och använder dig som betalande barnvakt.
(Det sista var lite överdrivet kanske och antagligen bara för att jag läser in mycket för att jag har en tråkig sits själv )