Skulder som kan köpas och användas i utpressningssyfte är inte bra.Officiellt ja. I verkligheten, not so much.
Jag har jobbat i säkerhetsklassat tekniskt yrke.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Skulder som kan köpas och användas i utpressningssyfte är inte bra.Officiellt ja. I verkligheten, not so much.
Min sambo fick 2 barn, 7 hästar, 9 katter och en gård som jag hade köpt tillsammans med min exmake i paketet.Absolut, men tror du en ev. häst ingår i "hela paketet". Jag hade aldrig pröjsat någon annans ungar, däremot hade jag förstått att helheten blev lite dyrare pga att den jag är tillsammans har barn (å vi måste bo större).
Därför att man hjälps åt i en familj.Varför ska hon det?
Barnen kanske är jättegulliga?Det märks ju att hon vänder ut och in på sig själv för sambon så min högst okvalificerade gissning är att hon även är mån om barnen och anpassar sig.
Vem har sagt att hon ska skita i barnen totalt?Om man har ett förhållande med barnens far men skiter i barnen totalt så är det en riktigt osund relation. Det handlar om små barn här.
Nu tycker jag i och för sig att relationen inte är något att satsa på men det är TS beslut att bryta upp inte mitt.
Jo men man behöver ju inte betala för barnens del.
De har egna föräldrar som får stå för det.
Läs vad jag svarat på så slipper du frågaVem har sagt att hon ska skita i barnen totalt?
Vem har sagt att hon ska skita i barnen totalt?
att förväntas ge upp sina intressen att bli skuldbelagd för att man vill kunna göra egna saker som är viktiga för en själv är inte att exkludera partnerns barn.
Ingen, men det känns som många tycker hon ska dissa barnen för sin häst. Som "bonusmamma" borde man väl kunna vara rimligt delaktig i barnens liv samtidigt som man har en häst?
Sen om karln ringer TS för att be henne vara barnvakt åt minstingen när hon i stället tänkt åka till sin häst går det faktiskt säga nej.
Jag blir galet trött på alla som känner sig utnyttjade men tror andra ska lösa den biten åt dem. Klart han fortsätter be henne om hon ställer upp!
Nej, man får ta ansvar för sitt eget liv litegrann.
Just på den punkten så är det ju precis som jag skrev alltid så att han redan är iväg med de äldre och lovat komma hem i tid så jag kan åka till hästen innan det mörknar. För att sedan höra av sig om att de blir flera timmar sen, vilket omöjliggör att säga nej. Jag kan inte gärna säga att jag sätter barnet på rummet och åker till hästen...
Och jag är/var i högsta grad delaktig i barnen, men samtidigt är det inte jag som valt att ha 3 barn och kan inte bara antas vilja ägna hela mitt liv åt deras liv och hobbys. I detta fallet har det inte alls funnits någon balans i vad barnen/killen vill och ska göra, mot vad jag vill och önskar att lägga min tid och pengar på.
I det fallet behöver du nog sätta hårt mot hårt om du väljer att fortsätta relationen och inte vill bli överkörd. Har han sagt en tid så får han hålla den, inga ursäkter! Går det att lämna barnet hos någon granne tex? Ta med barnet? Eller möta upp killen halvvägs någonstans för att lämna av barnet? Och nästa gång det föreslås - konstatera att nej, han är för dålig på att hålla sina tider så det funkar inte, han får ta med sig alla sina barn.Just på den punkten så är det ju precis som jag skrev alltid så att han redan är iväg med de äldre och lovat komma hem i tid så jag kan åka till hästen innan det mörknar. För att sedan höra av sig om att de blir flera timmar sen, vilket omöjliggör att säga nej. Jag kan inte gärna säga att jag sätter barnet på rummet och åker till hästen...
Och jag är/var i högsta grad delaktig i barnen, men samtidigt är det inte jag som valt att ha 3 barn och kan inte bara antas vilja ägna hela mitt liv åt deras liv och hobbys. I detta fallet har det inte alls funnits någon balans i vad barnen/killen vill och ska göra, mot vad jag vill och önskar att lägga min tid och pengar på.
Just på den punkten så är det ju precis som jag skrev alltid så att han redan är iväg med de äldre och lovat komma hem i tid så jag kan åka till hästen innan det mörknar. För att sedan höra av sig om att de blir flera timmar sen, vilket omöjliggör att säga nej. Jag kan inte gärna säga att jag sätter barnet på rummet och åker till hästen...