Blivande samboskapstrassel, juridisk rävsax...

Nu är det inte mamman jag ska bo med, men ändå. Jag upplyste henne om att jag inte sett hästen på närmare en vecka, karlfan kunde ju tydligen inte öppna munnen och säga att jag faktiskt sällan är i stallet överhuvudtaget. På henne lät det som att jag tydligen alltid är borta (i stallet) om det är en uppfattning hon själv bildat sig vet jag inte, eller om det kommer från honom.
Du har valt att flytta ihop med en person du kallar "karlfan"
:confused:
Iblandbaraundrarjag
 
Kan inte heller komma på någon vettig anledning att inte stå skriven på adressen och hade det mot all förmodan funnits en är det väl något man sätter sig ner och diskuterar, inte slänger ur sig sådär i förbifarten. Det tillsammans med dina andra trådar, det känns verkligen inte som något lovande förhållande.
 
Nu är det inte mamman jag ska bo med, men ändå. Jag upplyste henne om att jag inte sett hästen på närmare en vecka, karlfan kunde ju tydligen inte öppna munnen och säga att jag faktiskt sällan är i stallet överhuvudtaget. På henne lät det som att jag tydligen alltid är borta (i stallet) om det är en uppfattning hon själv bildat sig vet jag inte, eller om det kommer från honom.
Men, du ska inte ens behöva försvara dig för HANS morsa. :banghead:
Varför gör du det? Jag begriper inte! :confused:
Jo, det gör jag, egentligen. :crazy: Jag tillåter min sambo att behandla mig illa. :(
Jag vet att det inte är så jävla lätt. Jag har också låtit en ex-svärmorsa trampa på mig. :o

Snälla, lyssna på Buke! :bow:
Spring åt andra hållet. :nailbiting:
Gör slut med honom, barnen, exet, exets morsa och ta din häst och rid därifrån.
 
Till @Sockerbit Vad har hans mamma med din häst att göra? :confused:
Du är ju inte barnens mor och har således inga förpliktelser när det gäller att prioritera tid, pengar, what ever på barnen.

Jag instämmer också i DUMPA- kören. :meh:
Och inte bara av den anledningen. Du kommer inte bli lycklig i den relationen.

Jag läste din förra tråd (och mina egna korkade inlägg i den :o) och förstår inte ens hur du/ni kom fram till att du skulle flytta in permanent hos honom och att du skulle säga upp din lägenhet.

Den relationen låter ju så jävla jobbig och inte det minsta upplyftande.

Mitt svar är delvist färgat av min egen taskiga relation, så ursäkta att jag kanske låter väldigt negativ.
Men oavsett, det låter verkligen inte särskilt lyckat.[/QUOTE]

Det har, hör och häpna trots att varit bra sedan förra omgången. Ja om man bortser från hans ex förstås. Att flytta in var ganska naturlig fortsättning, men som sagt så fanns inte alla korten på bordet när min lägenhet sades upp. Hade jag vetat vad jag vet nu hade jag givetvis behållt min lägenhet.

Det ska skjutsas och gås på fotbollcuper och hobbys med barnen. Men fan ta mig om jag en söndag inte följer med på familjeevent hos hans föräldrar, för att jag ska på EN träning med hästen som jag knappt ser skymten av i veckorna. Då får hans mamma det att låta som om jag aldrig är hemma. Jag ser det som att han valde att ha barn, jag valde att ha häst (eftersom han inte önskar fler barn, vilket jag ville så tänker jag f*n inte välja bort hästen till förmån för hans barn så att säga, hur rara de än må vara).
 
Lite från andra sidan. Hade min man gått i försvar när hans mor attackerar mig hade bägge fått en käftsmäll och en hade fått sova på soffan.

Jag tar mina egna diskussioner, om jag tycker det är värt det. I det här fallet verkar hela historien så sned att det bara... blir underligare och underligare.
 
Nu är det inte mamman jag ska bo med, men ändå. Jag upplyste henne om att jag inte sett hästen på närmare en vecka, karlfan kunde ju tydligen inte öppna munnen och säga att jag faktiskt sällan är i stallet överhuvudtaget. På henne lät det som att jag tydligen alltid är borta (i stallet) om det är en uppfattning hon själv bildat sig vet jag inte, eller om det kommer från honom.

Det är ju tur att det inte är mamman du ska bo med.

Jag tycker bara det är så fruktansvärt gränslöst att hon öht lägger sig i ditt hästägande eller den tiden du lägger i stallet. Hon har inget med det att göra överhuvudtaget. Jag hade INTE upplyst henne om att jag försakat min häst och knappt varit där - det ger ju henne bara bekräftelse på att hästen inte är något du bryr dig om. Sen kan jag tycka att din partner inte borde diskutera ditt hästande med sin mamma, han kanske inte har gjort det just denna gång, men jag sätter en peng på att det har han gnällt över förut
 
Få saker skulle få mig att bli så rabiat som att någon anser sig ha rätt att lägga sig i mitt hästägande. :rage: Min tid och mina pengar ska andra ge :devil: i och aldrig, aldrig att jag skulle prioritera bort mina hästar för någon annans ungar. :mad:

Vad du än gör så hitta ett eget boende, vad som helst nästan låter bättre än att flytta in hos ditt blivande ex. Du kommer bli livegen och hjärntvättad, stå i giv akt och ständigt på pass för att krusa honom, ungarna och hans korkade morsa. Ditt liv blir inte längre ditt, dina tankar är inte dina, din tid och pengarna blir hans att förfoga över efter hans eget godtycke och när/om du varken har häst eller självkänsla kvar kan han från ena dagen till den andra byta lås i hans hem på adressen du aldrig varit skriven på och du kan inget göra. :crazy:
 
Det ska skjutsas och gås på fotbollcuper och hobbys med barnen. Men fan ta mig om jag en söndag inte följer med på familjeevent hos hans föräldrar, för att jag ska på EN träning med hästen som jag knappt ser skymten av i veckorna. Då får hans mamma det att låta som om jag aldrig är hemma. Jag ser det som att han valde att ha barn, jag valde att ha häst (eftersom han inte önskar fler barn, vilket jag ville så tänker jag f*n inte välja bort hästen till förmån för hans barn så att säga, hur rara de än må vara).
Är det han, hans mor eller hans ex som har den inställningen?
 
Få saker skulle få mig att bli så rabiat som att någon anser sig ha rätt att lägga sig i mitt hästägande. :rage: Min tid och mina pengar ska andra ge :devil: i och aldrig, aldrig att jag skulle prioritera bort mina hästar för någon annans ungar. :mad:
EXAKT!

TS, hur skulle han reagera om du började bossa och köra över hans ungar? Typ: "fotbollscup i helgen? Nähä du, inte förrens du har skurat hela badrummet med din tandborste, snorunge" Inte ok, eller hur? Lika lite ok som om han/hans morsa tjafsar om din fritid/häst.
 
Du verkar ge upp och anpassa dig alltför mycket efter denna karl. Gissar på att det mest bara kommer leda till bitterhet i slutändan. Avsluta nu, investera inte mer i detta.

Fast man kan inte tvinga någon att skaffa barn. Det är inte som att skaffa en ny soffa direkt.
 
Du verkar ge upp och anpassa dig alltför mycket efter denna karl. Gissar på att det mest bara kommer leda till bitterhet i slutändan. Avsluta nu, investera inte mer i detta.

Åh vad jag håller med! @Sockerbit det är inte så att det har varit bra på sistone för att du har undvikit vissa heta potatisar och anpassat dig till saker så att gräl har undvikits? Visst ska man välja sina strider men inte till priset att man förlorar sig själv!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Glasögon
  • Parfym
  • Huslån vilken bank?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp