Är nervös

annie_cool

Trådstartare
Hej Jag ska Cellprov i morgon det är första gången jag gör det är så nervös men ska ha en med mig som tur är. Har ni varit på cellprovstagning hur gick det? Vet att det är ett måste att ta koller men ändå. Min mens är som den är.

Det gick rätt bra trots nervositet, glöm inte andas och försök inte tänka på vad dom gör.
Det enda som kändes på mig var när de skulle skrapa lite från livmoderhalstappen, annars kände jag ingenting och det gjorde inte ont, kändes bara lite konstigt.

Ja, det är man ju nästan alltid inför något nytt. Men när man väl är där brukar man upptäcka att det inte var så farligt.

Det ska säkert gå bra för dig. Jag ska göra mitt cellprov nästa vecka och jag är inte nervös, för jag har gjort många innan.

Det fina med cellprov är att det går så fort! Det är knappt så man hinner få av sig trosorna innan det är dags att klä på sig igen :) Jag har aldrig upplevt smärta, men det är ju individuellt som allt annat. Jag brukar ha klänning eller lång tunika som jag bara drar upp när jag sätter mig i stolen. Är jag nervös så blundar jag och tänker på andningen eller pratar med den som gör provet. Jag brukar tänka att det är så värt det eftersom man kan upptäcka förändringar tidigt och göra något åt det. Och då känns det ok att ligga där :)

Ja men jag behövde inte göra den testet då det var sexuellt men jag har ju inte haft det men jag tänkte att det är lika bra att göra det. Fösrat gången så nu vet jag hur det får till..Var även till Hälsocentralen i går men det var bara för att kolla att jag tömmer urin blåsan som jag ska vilket jag gör.

Ja men jag behövde inte göra den testet då det var sexuellt men jag har ju inte haft det men jag tänkte att det är lika bra att göra det. Fösrat gången så nu vet jag hur det får till..Var även till Hälsocentralen i går men det var bara för att kolla att jag tömmer urin blåsan som jag ska vilket jag gör.
Det var väldigt smart tänkt av dig. Sannolikt kommer man att få göra rätt många gynbesök i sitt liv och då är det bra att börja öva med de lättaste grejerna ;)

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har haft besvär med riklig mens, pms, mellanblödningar och mensvärk i några år nu. Tidigare hade jag noll besvär. Jag har bokat in...
Svar
17
· Visningar
519
Senast: FrDrake
·
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 060
Senast: Mabuse
·
Kropp & Själ Jag har haft ont i ländryggen i några år nu på morgonen när jag vaknat (stel och öm i musklerna ffa) men det har blivit så att säga...
Svar
14
· Visningar
838
Senast: Ramona
·
Hemmet Ska titta på ett hus som är 110 år gammalt. Har ingen källare utan krypgrund. Behov av att bytas fönster på ovanvåningen. Mäklaren...
7 8 9
Svar
173
· Visningar
8 186
Senast: Lisen82
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar