kopparberg
Trådstartare
Jag börjar känna mig ovanlig! Jag och kompisen/stallägaren har i flera veckor haft våra hästar utan täcke både ute och inne. Är det rejält regnigt åker ett tunnfodrat regntäcke på min häst, hon är första hästen jag haft som faktiskt fryser av regn på sommaren! Jag är förvånad, har aldrig förut haft någon häst täckt så här års faktiskt!
Visst, någon dag ibland har det blivit täcke som smutsskydd när det regnat fram lera och det är brått till någon träning, men annars går våra hästar nakna.
Men jag har sett i stallarna runt omkring att de flesta hästar fortfarande har täcke! Vissa tom både ute och inne!
Jag bor strax norr om Örebro, på dagarna är det runt 15-knappt 20 grader, tidigt på morgonen sisådär 4-5 grader.
Är jag ovanlig som inte har täcke nu på min häst?
Visst, någon dag ibland har det blivit täcke som smutsskydd när det regnat fram lera och det är brått till någon träning, men annars går våra hästar nakna.
Men jag har sett i stallarna runt omkring att de flesta hästar fortfarande har täcke! Vissa tom både ute och inne!
Jag bor strax norr om Örebro, på dagarna är det runt 15-knappt 20 grader, tidigt på morgonen sisådär 4-5 grader.
Är jag ovanlig som inte har täcke nu på min häst?