Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Inte mitt fel att tråden ramlade i väg, kan tyvärr inte styra den
Men det bör väl rimligtvis gå att ta upp sådant även när partnern är med (ökade flytningar pratade iaf min bm om på första träffen för föräldrautbildningen dvs. inför 8 par). Märker bm att det blir en obekväm stämning av frågorna kan hon ju fråga om man ska ta det enskilt istället.
Min partner har f ö märkt av hur graviditeten påverkar flytningarna helt på egen hand. Inte något som direkt gått att hålla hemligt eftersom vi hela tiden har haft ett aktivt sexliv.
Du bör gå dit för din egen skull också.
Vissa graviditetskomplikationer, typ havandeskapsförgiftning och föreliggande moderkaka, kan vara direkt livshotande för den blivande modern.
Någon sådan risk finns inte för den blivande faderns liv.
Ja nu tog jag bara ett exempel ur luften.
För egentligen vet ingen vad det där besöket var tänkt till... Tänk om det verkligen var något helt "oskyldigt". Bara för att jag inte har problem med att prata ditten och datten med min partner så har jag fantasi nog att tänka mig att inte alla har det. Jag har umgåtts rätt så frekvent med folk som inte tillhör min bekantskapskrets sista tiden och inser att alla inte är som vi...
Min hälsa påverkar barnet och därför går jag dit, ....
Cellprovstagningen i mitt förra län sköttes av gynmottagningen.
Alla klarar inte av det.
Utan de känner att de inte kan göra så.
Jag hoppas att du går dit för att din hälsa även påverkar dig.
Jag tror inte att ni riktigt har förtått vad Mödra Vård handlar om.
Den är till för att kontrollera att inga medicinska komplikationer tillstöter under graviditeten.
Typ havandeskapsförgiftning, föreliggande moderkaka, utomkvedeshavandeskap o.s.v.
Tillväxtkurvan visar om den blir fel, att något är fel.
Så att man kan fånga riksgraviditeterna.
Detta är något som handlar om kvinnan då det är hon som är gravid.
Den andra biten som handlar om förlädraskapet skall tas om hand i föräldrautbildningen.
Har ni inte gått på en sådan?
Där så handlar det om förlossningen och båda föräldrarnas roller under den.
Samt den mentala biten i att bli föräldrar som båda de blivande föräldrarna har.
Det är 2 olika saker det där.
Nu får ni förlåta mig men om man är så enormt emot att gå på ett samtal ensam så högs en varningsflagg i min skalle. Förr var det otroligt vanligt att kvinorna gick ensamma och mannen var bara med på UL och de kvinnor som jag har kommit i kontakt med som inte kan gå ensamma ens på ett samtal eller provtagning är för det mesta dom som är kontrollerade av sina män. Typ litar du inte på mig? Varför får inte jag vara med? Vad har du att dölja? Vad kommer du att tala om som inte jag får veta? Hur kan jag vara säker på att du verkligen berättar exakt allt för mig om jag inte är med.
Jo också.
Det är BarnMorske mottagningarna som sköter om preventivmedelsdelen - på det kvinnliga könsorganet.
Och cellprovstagning - på det kvinnliga könsorganet.
Bl.a.
Jag skulle inte gå på ett enskilt samtal. Just för att jag redan tycker att männen nochaleras och excluderas.
Min sambo som kontrollerande hustrumisshandlare...
Du kan inte tänka dig att det faktiskt är så att en del anser att man är två om barnalstrandet och inte ser någon orsak att gå på möten med barnmorskan utan den blivande fadern?
Alla barn är varken planerade,önskade eller kanske bara önskade av en part osv.
Hur ofta hör man inte en kvinna säga "jag är så glad att jag plussade men min kille fick kalla fötter även fast vi planerade barnet tillsammans" osv.
Jag fick fylla i en pappersenkät. Vi var dock där båda två den dagen eftersom vi gått dit med vårt barn tillsammans.Hur har ni haft det på er BVC? Efter ett par veckor fick jag som mamma gå på ett möte som inte pappan fick gå på. Detta var tydligen rutin att alla får gå på det mötet om man följer deras program. Det gick ut på att se hur mamman mår efter förlossnignen och tiden efter. Jag fick fylla i någon enkät hur jag mår och meningen var att försöka hitta förlossningsdepression.
Ofta så brukar de lyckas att pricka in det vid ett senare tillfälle då det ser ut att behövas.
För det kommer.
Var så säker.
Och de spåren bör du för din egen skull tala om med en BM på ett enskilt samtal.
Tro mig - snälla.
Därför att då så är det de normala rutinderna att alla blivande mammor går på ett enskilt samtal.
Om vissa hoppar över det så finns en risk att även de som skulle behöva samtalet hoppar över det.
För att verka lika tuff och duktig som boccia, eller för att visa att förhållandet minsann är lika bra som boccias eller för att mannen inte vill ge kvinnan den friheten.
Boccia behövde minsann inte det, så det gör inte du heller.
Litar du inte på mig va?
Och av denna tråden att döma så måste de nog hitta på något annat sätt att få tala med kvinnan i enrum på.
För ni verkar ju sammaväxta med era väntade barns fäder och inte möjliga att sära på.