Ar det synd om en hund?

KungTulle

Trådstartare
Som far sova ute i ett stall eller en hundgard om natterna (ev tillsammans med en hundkompis?) ifall den ar tillsammans nonstop med agaren hela dagarna annars?

Vissa raser trivs ju bast utomhus pga av att dom har mycket pals och helt enkelt blir for varma inomhus tex sommartid. Sen finns det ju ocksa hundar som helt enkelt inte kan bli rumsrena av olika orsaker etc.

/KT

Sv: Ar det synd om en hund?

Synd o synd, det beror väl på vad den är van...jag skulle aldrig skicka ut mina hundar i en gård eller stall på nätterna...min senaste ompl hade bott bunden i ett stall i över ett år innan jag fick henne och hon var SJÄLAGLAD över att få var MED oss istället för att bli lämnad...hon blev nästan 15 år ( Vila i frid Jaffa :love: )

Vissa hundar vill ju inte vara inne pga pälsen, för att det blir för varmt t ex....Det är nog högst individuellt.

Utan annan hund, tvingad att sova utan familjen? JA, det anser jag att det är.

Min hund väljer ibland själv att göra det, då är det en annan sak.

Jag tycker inte synd om en hund som sover i en hundgård eller annat passande ställe där den har skydd och tillräckligt med värme och andra förnödenheter.
Jag vill själv inte ha mina hundar så, men jag tycker inte synd om de hundarna som får tillräckligt med aktivitet på dagen men som sover i hundgård eller liknande.

Liknande trådar

Hundhälsa Först och främst så har jag kollat igenom hund hos veterinär och jag funderar på att ringa dem igen för att fortsätta fundera, så det...
2
Svar
23
· Visningar
3 885
Senast: Jenka
·
Hundavel & Ras Hej alla! Ny här, och kommer med en fundering som kanske kan verka konstig för många men som är i högsta grad allvarlig för mig...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
13 242
Senast: lambero
·
Övr. Hund Flyttade utomlands for nagra manader sedan o beslutade redan innan flytten att lata min hund stanna i Sverige av flera anledningar.. o...
Svar
2
· Visningar
1 041
Senast: Bewildered
·
Övr. Hund Min sambo ( och darmed ocksa jag) har en aldre labrador korsning sedan 4 ar tillbaka. Nar sambon forst fick ta over henne var hon...
Svar
6
· Visningar
962

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka