Nej, man behöver inte sätta någon etikett på varken sig själv eller andra, om man inte vill det. Personligen har jag heller aldrig försökt "passa in", alltså bete mig och klä mig som omgivningen förväntar sig, utan jag känner att jag haft och har ett fritt val att vara precis som jag är. Jag älskar hästar, jag är duktig på att backa med släp, jag har IQ klart över medel och är duktig BÅDE på matte/naturvetenskap och på språk (en omöjlighet enligt vissa), jag är introvert men älskar att umgås med vissa människor (dem jag väljer!), jag är rädd för vatten och har aldrig lärt mig dyka, läser gärna fantasylitteratur, tycker om att laga mat, är duktig på att programmera, har ett starkt engagemang för mänskliga rättigheter... osv, osv, osv... Allt det där säger en hel del om vem jag är, men inget är beroende av min könsidentitet eller mitt biologiska kön. Kan du ens lista ut vad jag identifierar mig som baserat på detta?
Vem du är tänker jag att du kan utforska helt utan att blanda in kön(sidentitet)?
Låt bli att försöka passa in då? Var den du är, gör din grej. För egen del tycker jag inte det är viktigt att tillhöra en grupp som är som jag eller gör som jag, men för andra är det viktigt. Du får ju själv känna efter var på den skalan du befinner dig - individualist eller gruppmänniska eller något mittemellan? Inte heller det tänker jag har särskilt mycket med kön(sidentitet) att göra?