Jag hoppas att kommande generationer kommer vara mindre begränsade i normer och vad som "är" kvinnligt kontra manligt.
Senast igår på jobbet kom jag att prata med en annan kvinna (jag själv identifierar mig som kvinna, men många har svårt för att jag är kortklippt/delvis rakat huvud) som är lärare om just det. Hon hade fått frågan av en elev om hon var kille eller tjej, varpå en annan vuxen försökt hyscha barnet med ett "sånt får man inte fråga!" varpå läraren sa emot och sa att det är en jättebra fråga och frågar då barnet varför hen undrar. Det kom fram att det var rösten som gjorde att hen blev osäker, men sa sen att hon måste ju vara tjej för att hon har rosa tofflor, varpå en kompis till eleven utbrister "killar kan faktiskt också gilla rosa! Det gör jag och jag är kille!".
Jag tror och hoppas att såna här öppna vuxna och lärare bygger en tryggare grund för barnen att det finns annat än vad normen säger och att det kommer bli mer öppet för att fler vågar vara sig själva och inte tvingar in sig i ett kvinnligt/manligt fack. Barn föds inte med fördomar och normer, dom blir uppfostrade i det.
Jag hoppas att du TS hittar dig själv, I vilket fack (eller inget) som du känner dig mest bekväm i