Är det normalt att

dee79

Trådstartare
bebisen ignorerar en?

Det är nog mest mitt mammaego som fått sig en törn, men min 3 månaders pojke är totalt ointresserad av att interagera med mig. Leksakerna pratar och skrattar han med och sin egen spegelbild, men jag får inga leenden eller ljud tillbaka. Allt utom jag är intressant. Brukar det vara så?

Sv: Är det normalt att

matilda blir så i perioder.
antar att hennes lilla hjärna inte pallar med mina desperata försök att vara social med henne och då låter ja henne va.
efter ett tag söker hon kontakt med mig igen och du brukar jag ignorera henne, som ett straff.

:D ja bara skoja, vi var vakna halv 4 i morse och min humor är så låg som den kan bli. :devil:

söker han ingen kontakt med dig alls?

jag säger som cilla, Moa kan vara så ibland med. Men inte jämt - får du ingen kontakt med honom alls?

Min dotters (är fortfarande inte van vid att skriva det:D) specialare är att inte titta på den som håller henne, men byter hon famn kan hon titta på den personen då, men återigen inte den som håller i henne nu! Då ser hon riktigt retfull ut. Är det typ så du menar?

Senast ändrad:

Han tycker att det är ok att jag bär honom och kan gnälla om jag lägger nerhonom. Är som vanligt vid amning = besatt av tutten. Tittar och ler kanske 1-2 gånger per dag, resten av tiden går huvudet som lampan i ett fyrhus eller så studerar han sina händer eller leksaker.

När inget annat funkar så somnar han i knäet på mig, ammandes, så han är nog väldigt trygg som så, men för en vecka sen var jag höjdpunkten på dagen. Nu kan jag inte htta rätt knappar alls och det känns skit. Kanske behöver han bara få kolla in omvärlden i fred. Han hälsar gärna på nya människor.

Han upptäcker helt enkelt väldigt mycket nytt just nu.
Allting är spännande och måste undersökas.
Det blir bättre:)

ja, man får väl äta upp sin oro den dagen man knappt kan gå utom synhåll för att han är så mammasjuk :D

glömde skriva till dig - halv 4???? Fyyyy. H somnade 18.30 igår och med alldeles för många amningar + ett blöjbyte sov vi till 6.45. Inte ens ersättning håller honom sovandes längre stunder längre. Gissar på att det är fisar på tvären som stör här.
Han hade nog gärna klivit upp 5 vid blöjbytet, men jag höll det släckt och la oss i sängen igen. H somnade nog av ren uttråkning. Gav dock igen med stånk och stön resten av tiden...

De två senaste dagarna har jag visst varit ok :) Skönt att få andas ut lite. Jag är så himla nojjig, för sambon har 5 syskon varav 3 inte riktigt har alla hästar i stallet (inget ont menat). Den äldste har aldrig fått diagnos, men har helt klart något. Han har en god man som sköter ekonomin m.m.

En syster har rätt nyligen fått veta att trots hon är över 30 så har hon IQ och tålamod som en 10-åring. Detta efter många utredningar. Hon har också fått god man samt klarar inte av att jobba mer än enstaka tillfällen.
Yngsta systern är diagnosticerad med autism, eller autistiska drag (för i mina ögon är hon den stabilaste av dem) - men även hon med god man och inget jobb.

Ovanpå det vet jag att det är vid 3 månader som det "kopplar fel" när barn får autism. Det är ju därför många i USA tror att det är vaccinationen som ger barnen autism, men själv tror jag att det bara råkar sammanfalla i tiden på ett olyckligt sätt.

Hoppas att ingen med autistiskt barn tar illa vid sig av vad jag skrivit, menar inget illa eller att de barnen skulle vara mindre värda, men man hoppas ju på ett friskt barn.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 157
Senast: lizzie
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 638
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 410
Senast: Migo
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
23 517
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Lugnande medel till hund.
  • Uppdateringstråd 30