Är det någon här som jobbar med LSS?

Singoalla

Trådstartare
Jag sitter på jobbet och ska sy ihop några programpunkter för en konferens inom LSS och får inte riktigt grepp om vissa utmaningar inom yrket. Är det någon här som jobbar med LSS som skulle kunna hjälpa mig? :)

Jag sitter på jobbet och ska sy ihop några programpunkter för en konferens inom LSS och får inte riktigt grepp om vissa utmaningar inom yrket. Är det någon här som jobbar med LSS som skulle kunna hjälpa mig? :)
Har nio års erfarenhet inom i stort sett alla olika LSS-verksamheter som finns. Någon särskild personkrets eller verksamhet det rör sig om?

Har nio års erfarenhet inom i stort sett alla olika LSS-verksamheter som finns. Någon särskild personkrets eller verksamhet det rör sig om?

Åh, det låter toppen. Då har du säkert lite koll på de områden som jag sitter och funderar på!

Vi gör alltid intervjuer inför våra konferenser där vi pratar med potentiella deltagare för att få en uppfattning om vilka områden som vi ska lyfta, vilka programpunkter vi ska ha, vilka utmaningar de har som de skulle behöva stöd inom mm. Jag har gjort ungefär femton intervjuer och har fått en bra uppfattning om vissa områden, medan andra fortfarande är lite suddiga för mig. Så jag tänkte att det säkert finns de här på Buke som är duktiga och har koll :)

Främst gäller det neuropsykiatriska sjukdomar samt personlig assistans. Eller rättare sagt handläggning av personlig assistans. Något du har lite koll på?

Åh, det låter toppen. Då har du säkert lite koll på de områden som jag sitter och funderar på!

Vi gör alltid intervjuer inför våra konferenser där vi pratar med potentiella deltagare för att få en uppfattning om vilka områden som vi ska lyfta, vilka programpunkter vi ska ha, vilka utmaningar de har som de skulle behöva stöd inom mm. Jag har gjort ungefär femton intervjuer och har fått en bra uppfattning om vissa områden, medan andra fortfarande är lite suddiga för mig. Så jag tänkte att det säkert finns de här på Buke som är duktiga och har koll :)

Främst gäller det neuropsykiatriska sjukdomar samt personlig assistans. Eller rättare sagt handläggning av personlig assistans. Något du har lite koll på?
Handläggning av personlig assistans har jag viss insyn i. Någon särskild frågeställning gällande det? Har en hatkärlek till personlig assistans, så jag kan komma med mycket kritik till handläggningen :angel:

Handläggning av personlig assistans har jag viss insyn i. Någon särskild frågeställning gällande det? Har en hatkärlek till personlig assistans, så jag kan komma med mycket kritik till handläggningen :angel:

Kör hårt :D

Jag har pratat med ett gäng handläggare och frågar dom vad de har för utmaningar i sitt yrke. Två saker dyker upp, personlig assistans och neuropsykiatriska funktionsnedsättningar. Hur mycket jag än frågat så får jag inte riktigt koll, så jag undrar,

1. När en handläggare säger att den personliga assistansen är en utmaning. Hur menar hen då? Handlar det om att handläggaren ska bedöma hur många timmars personlig assistans en brukare ska få? Och att den bedömningen är väldigt svår från individ till individ? Eller hur menar man?

2. När en handläggare säger att neuropsykiatriska funktionsnedsättningar är en utmaning. Vad menar man då? För det är ju inte handläggarna som ställer diagnoserna. Jag förstår att diagnostiseringen är en utmaning, men hur drabbar det handläggarna? Eller är det bara att de vill veta mer om hur olika neuropsykiatriska sjukdomar fungerar så det har bättre förståelse i sitt yrke? Vad tror du?

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 354
Senast: malumbub
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
12 755
Senast: Enya
·
Skola & Jobb Ja rubriken sög, kom inte på något bättre. Där jag jobbar har man nu krävt att alla ska fylla i sina kroppsmått i vårt system. Detta...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
8 269
Senast: soom
·
R
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
6 331
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V