är det någon annan som skriver här

Tranan

Trådstartare
Jag har börjat leka med tanken att börja skriva igen. men är det någon annan som författar här? Jag kan behöva ett slags boll plank eller ska jag ha en tråd där jag lägger upp allt så alla kan kommentera? Vet inte vad det blir ännu, men känner att andan faller på.

Jag har inga planer på att författa något som andra ska läsa, men jag har anmält mej till en skrivarkurs på folkhögskolan en vecka i juni och det ska bli så roligt!
Det skulle vara intressant att se exempel på något som du @Tranan har skrivit. :)

I bukeskaran finns flera författare.
Både av faktaböcker, romaner och tecknat.

Det finns till och med en bukeroman. (Hjälp mig - tappat titeln fast jag läst den!)

Det fanns en tråd förr vet jag. Själv tror jag att jag jobbar på med skrivandet, fast inser att jag inte hunnit röra något av mina projekt på hur länge som helst.

Jag skriver på min första roman! Har hållit på med den i måååånga år, långt innan datan fanns. Skrev för hand.
Men i höstas började jag om 'på riktigt' och nu är jag snart i mål :bump:. Min förhoppning är att få den utgiven. Antingen av ett förlag eller så bekostar jag det själv (books on demand)!
Vill inte göra ett trådkap för TS, men jag vill gärna veta 'allt' från er som varit med ett tag! Någon som använt books on demand eller liknande?

Jag skriver på min första roman! Har hållit på med den i måååånga år, långt innan datan fanns. Skrev för hand.
Men i höstas började jag om 'på riktigt' och nu är jag snart i mål :bump:. Min förhoppning är att få den utgiven. Antingen av ett förlag eller så bekostar jag det själv (books on demand)!
Vill inte göra ett trådkap för TS, men jag vill gärna veta 'allt' från er som varit med ett tag! Någon som använt books on demand eller liknande?

Låter oerhört spännande! Hoppas det går bra med allt :)

Jag har börjat leka med tanken att börja skriva igen. men är det någon annan som författar här? Jag kan behöva ett slags boll plank eller ska jag ha en tråd där jag lägger upp allt så alla kan kommentera? Vet inte vad det blir ännu, men känner att andan faller på.
Du får gärna bolla med mig! Vi kanske kan bolla med varandra?

Min morfar bekostade egen utgivning, med bilder och rubbet. Det blev superbra, och är hemskt roligt att ha.

Jag skriver även om det ibland blir lite åsidosatt pga av en massa andra saker. Min debutroman( romance/feelgood-sad ) kommer ut i augusti. Förlaget har efterfrågat en uppföljare så den ligger i startgroparna.

Jag har inga planer på att författa något som andra ska läsa, men jag har anmält mej till en skrivarkurs på folkhögskolan en vecka i juni och det ska bli så roligt!
Det skulle vara intressant att se exempel på något som du @Tranan har skrivit. :)
Mest tekiska avhandligar och teraputiskt för mig själv.

Jag har skrivit en barnbok. Visst är det originellt :angel:. Jag har inte fått den utgiven. Nu funderar jag på om jag ska ge ut den själv, eller om jag ska försöka förbättra den så att jag får den utgiven. Finns uppföljare på gång också, men såklart måste jag få ordning på första boken innan.

Liknande trådar

Kultur Jag är rätt säker på att jag inte är den enda på forumet som skriver eller har drömmar om att en dag få ner den där romanen eller...
8 9 10
Svar
193
· Visningar
5 629
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
26 27 28
Svar
554
· Visningar
15 762
Senast: Shpongle
·
Juridik & Ekonomi Jag och sambon vill skriva testamente för att "reda ut" ett par saker. Men vi har ju absolut inte råd att ta hjälp av någon att skriva...
2
Svar
25
· Visningar
1 341
Senast: starcraft
·
Kultur Jag läste mycket poesi när jag var yngre då jag också själv var aktiv med skönlitterärt skrivande. Sen har jag tappat bort det men nu...
Svar
0
· Visningar
398

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka