Sv: Är det för dyrt?
Alla hästägare har inte medryttare varken pga tidsbrist eller pengabrist.
Jag har gott om både men jag har ändå medryttare.
Jag har medryttare för att min medis vill rida på min häst och då får hon gärna låna honom de dagar jag ändå inte tänkt rida.
Dock så betalar min medis ingenting, men hon sköt till pengar när det var dags för sadelbyte och köper småsaker ibland för att hon tycker att det är kul och är därmed ingenting som jag kräver av henne.
Jag ser inte något fel i att varken ha betalande medryttare eller någon som rider gratis.
För hur man än gör är det en ge och ta situation.
Ägaren vill ev ha hjälp med sin häst och ev skötseln runt omkring och är då i behov av en medryttare.
Men samtidigt så har medryttaren antagligen inte möjlighet att äga en häst själv och då är det ett väldigt bra alternativ att få vara medryttare och ha möjligheten att få pyssla om och rida en häst som sin egen.
För hästägaren kostar hästen vare sig den rids eller ej och den ska skötas varje dag, varför ska hästägaren sponsra medryttaren med det?
Varför ska medryttaren få alla fördelar gratis?`
Sen är det inte samma sak att rida en outbildad häst för tränare som att man faktiskt regelrätt utbildar den.
TS kan likagärna underhålla det som hästen kan och inte utbilda den vidare.
Vilket är ägarens syfte med att ha medryttare ? Tidsbrist, då gör du ju ägaren en tjänst genom att ta hästen två dagar i veckan. Pengabrist, då borde du i så fall hellre vara delfodervärd.
Hade jag behövt ha medryttare på min häst pga. tidsbrist skulle det absolut varit utan krav på ersättning.
Jag tycker att 1000 låter mycket, speciellt med tanke på att du förmodligen är med och höjer hästens värde genom att utbilda den.
Alla hästägare har inte medryttare varken pga tidsbrist eller pengabrist.
Jag har gott om både men jag har ändå medryttare.
Jag har medryttare för att min medis vill rida på min häst och då får hon gärna låna honom de dagar jag ändå inte tänkt rida.
Dock så betalar min medis ingenting, men hon sköt till pengar när det var dags för sadelbyte och köper småsaker ibland för att hon tycker att det är kul och är därmed ingenting som jag kräver av henne.
Jag ser inte något fel i att varken ha betalande medryttare eller någon som rider gratis.
För hur man än gör är det en ge och ta situation.
Ägaren vill ev ha hjälp med sin häst och ev skötseln runt omkring och är då i behov av en medryttare.
Men samtidigt så har medryttaren antagligen inte möjlighet att äga en häst själv och då är det ett väldigt bra alternativ att få vara medryttare och ha möjligheten att få pyssla om och rida en häst som sin egen.
För hästägaren kostar hästen vare sig den rids eller ej och den ska skötas varje dag, varför ska hästägaren sponsra medryttaren med det?
Varför ska medryttaren få alla fördelar gratis?`
Sen är det inte samma sak att rida en outbildad häst för tränare som att man faktiskt regelrätt utbildar den.
TS kan likagärna underhålla det som hästen kan och inte utbilda den vidare.