Sv: Är det en rättighet att ha häst?
KL: jag kanske,i dne här infekterade tråden,skall passa på att tacka er alla för att era skattepengar hjälper mig till ett drägligt liv,med häst.
Jag kostar er över en miljon om året bara i personlig assistans(som skall ge mig ett GOTT liv,dvs som medelsvensson,och inte ett SKÄLIGT liv som enligt SOL).
jag har en anpassad bil som kostat er 500.000.
Jag har varit uppe i förvaltningsrätten för att slåss för mitt liv ett antal gånger,och fått prövningstillstpnd i KR 4 ggr,vann tre av dessa i djurfrågor(servicehund,vilket(rättegångarna) ni också indirekt betalat gm era skattepengar)
Jag bor ganska så trevligt i ett litet radhus som delvis finansieras av er.
Jag lånar en liten gård som visserligen ni inte är ett dugg inblandade i,men som ger mig illusionen,ännu en liten tid,av att ha ett normalt liv,av att vara duglig,av att ha en trygghet.
Mina djur skänker mig oändlig glädje,en dle bekymmer,men ännu en tid kan jagnjuta av dem och med deras hjälp kanske kämpa mig tillbaka till en funktionsnivå so egentligen försvunnit för många år sedan.jag vet inte än.
Jag kan kör amin bil,men inte bortsa mitt eget hår.jag kan,med rätt häst och rätt utrustning,så småningom rida igen,men just nu kan jag bara sitta en minut ch sedan gå av.men den minuten hjälper mig igenom all ade svåra minuter när jag bara ligger och endast kan titta ut ,orkar int eprata,har svårt att vända mig,har svårt att andas.
Som människa sett med era ögon,en del av er,är jag ganska värdelös.jag kostar er en massa pengar,jag framhåller min rätt till ett värdigt liv,ett liv så som jag valt att leva det,i likhet med en massa andra .
Jag försöker att gottgöra samhället för det jag kostar varje år.
Jag hjälper andra ideellt,jag förbättrar liv,jag ändrar liv,jag stöttar och sätter gränser.
Jag inbillar mig att någonstans kanske det jag gjorde ändrade något till dte bättre.
Nästan varje vecka får jag bekräftelse via mail och samtal att jag utgjorde en förändiring fö rnågon.
Det är mit sätta tt betala tillbaka.
När min illusion slutligen når sitt slut,när jag inte längre orkar ha kvar hästarna,det kan bli nästa år,det kan bli om 5 år,men dte är snart,så kommer mitt liv ändras till något annat,som jag redan nu vet inte är en förbättring.Det blir kanske lättare för er som tycker att jag kostar för mycket att acceptera det,men fö rmig innebär det att ge upp,en nedförsbacke mot döden,en väg jag redan börjat gå.
Det finns alltid andra sidor av sanningen.