Är det bara jag?

Sv: Är det bara jag?

Jag hade inga problem när jag var gravid. Inget illamående, inga foglossningar.
Visst, jag svullnade endel i somras. Inte så konstigt kanske i 30 gradig värme och höggravid. :p

Men jag trivdes ändå aldrig med att vara gravid. Kände mig bara tjock och otymplig. Då kunde jag i stort sett göra allt jag gjort innan ända till slutet, förutom att rida.

jag mådde toppen hela tiden, red fram till 7mån. Inga bristningar alls.
Supernöjd med min graviditet. Liten mage.Plockade svamp dagen innan min lilla tjej kom.

Jag älskade att vara gravid, visst hade jag problem med fogarna men de var de absolut värt :love: Jag har aldrig mått så bra och känt mig så vacker i hela mitt liv och jag längtar ihjäl mig efter att få ha en stor härlig mage igen :love:

Jag har också gnällt massvis ;)
Iom att jag blev överkörd av en buss i v24 o fått tillbringa alldeles för många veckor orörlig på sjukhus, var jag väl inte den mest överlyckliga. Det jobbigaste var dock att jag inte var särskilt stor när jag blev överkörd. Nu när jag är rörlig igen är jag enorm :eek:

Fast jag (som varit både överviktig och gravid, och den andra gången mindre överviktig men ändå gravid) tyckte inte att det gick att jämställa tjock och gravid. Är det så du känner/menar?

Man kan ju gå upp så mycket att man verkligen blir tjock, också. Men jag tycker det är synd om man känner att ens gravidmage ger en titeln tjock, och gör så man vill dölja sig. Magen ska man ju vara stolt över.

Nu har jag bara gått 23 veckor, snart 24. Men jag har iaf haft en jättebra graviditet så här långt. De första veckorna var jag jättetrött när jag kom hem från jobbet, ville bara gå och lägga mig. Sen var man lika trött när man vaknade på morgonen också. Men kan vara att jag jobbade väldigt mycket extra och 4 helger på raken, så var nog inte bara för att jag var gravid. Annars har jag inte haft några problem alls, inga besvär med illamående och inga foglossningar så här långt, eller något annat heller för den delen (ta i trä).

Nu börjar man ju känna slig lite otymplig men tycker ändå jag kan hålla på i stort sätt som vanligt, blir lite mer skritt nu när jag rider och mindre trav och börjar väl känna att jag får trappa ner lite.

Att se magen i speglen har jag inga problem med, det är ju en liten bebis där inne. :bump:

Jag kände mig absolut inte tjock när jag var gravid, visst hade jag en superstor mage men jag var absolut inte tjock, jag var vacker och bar ett barn :love:

Men pmm allvarligt, du hade väl inte en super stor mage om man jämför med många andra ;)

Jag håller med er.

ALLA och då menar jag faktiskt ALLA är vackra på ett speciellt sätt när man är gravid ( oavsett om man försöker dölja det eller ej )

Jag håller med dig, jag trivdes heller aldrig som gravid. Några saker som gjorde mig väldigt irriterad var:

* Alla som tog sig rätten att känna på magen, varför liksom? Inte f*n går man fram o känner på folks magar gravida eller inte.
* När folk tvunget ville veta om man hade några krämpor. De frågar "Hur är det?" Svar: Bra, själv då? "Mår du bra?" Svar: Ehh, ja, det sa jag ju...
* Alla tror att man bara kan prata graviditet och barn.
* Man slutar vara personen XX man är "bara" gravid och plötsligt är det legitimt att säga "Hej tjockis", "Åhh, vad stor du är - är där bara en?" "Hur mycket har du gått upp? -Jag gick bara upp si el så många kilo"
Jag var så trött på allt detta och alla klumpiga människor som skulle lägga sin näsa i blöt precis hela tiden. Alla som trodde att bara för att man var gravid så vill man dela med sig av hela sitt privatliv till allt och alla...den första tiden var jag faktiskt chockad över alla korkade frågor och kommentarer.

Jag hade en jättelätt graviditet. Liten mage, inte en enda bristning, spydde inte en enda gång, gick långpromenader varje dag genom hela graviditeten och jobbade fram till 2 veckor innan förlossning på ett jobb där man står och går hela dagarna. Så jag hade det verkligen lätt i jämförelse med många andra.
Men inte tusan vill jag vara gravid och tjock igen för det. Jag saknar inte magen för 5 öre. Jag var så lycklig när jag fick tillbaka min platta mage igen! ;)

Men åhhh varför ska du blanda ihop gravid och tjock ? ;)

- Oj vad du är tjock

- Nej jag är gravid..

Du var inte alls tjock när du var gravid ( punkt slut :p), du var gravid ;)

Du är snygg oavsett om du har gravidmage eller plattmage :)

Jo jag förstod vad du menade, men magen i sig var inte stor :)

En mycket söt mage dock, med något alldeles extra sött inuti ;)

Fast jag (som varit både överviktig och gravid, och den andra gången mindre överviktig men ändå gravid) tyckte inte att det gick att jämställa tjock och gravid. Är det så du känner/menar?

Man kan ju gå upp så mycket att man verkligen blir tjock, också. Men jag tycker det är synd om man känner att ens gravidmage ger en titeln tjock, och gör så man vill dölja sig. Magen ska man ju vara stolt över.

Där satte du fingret på mitt problem. Jag är inte stolt över min mage. Jag tycker inte om den. Jag undviker att titta nedåt eller i speglar. Jag mår dåligt över min mage.
Jag är jätteglad över innehållet i den, men över hur den ser ut - aldrig.

Jag känner mig tjock. Jag är tjock. Även om jag är tjock för att jag är gravid, så är jag fortfarande tjock. I v.12 vägde jag 46 kg - det känns som det var år sedan.

Lägger till

*Alla människor som inte kan förstå att jag inte har lust att fastna på kort när jag är såhär rund. Att folk anser att barnet såsmåningsom kommer vilja se hur jag såg ut när jag väntade henne. Det är väl ändå upp till mig.

Mamma har nästan inga kort på hur hon såg ut när hon väntade mig och jag har aldrig känt mig ledsen för det. Det är först nu när jag själv är gravid som jag överhuvudtaget funderat på hur "stor" mamma var när hon var gravid.

Liknande trådar

Gravid - 1år Hur vet man att man är ”nöjd” med att bilda familj? Känner du dig tillfreds med att du aldrig mer kommer vara gravid? Eller föda barn...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
8 607
Senast: Ray
·
Gravid - 1år Lagom melodramatisk titel, jag vet. Uppenbart är det här ett anonymt nick. Jag tror knappast att någon vet vem jag är, men om ni nu gör...
10 11 12
Svar
222
· Visningar
17 684
Gravid - 1år Är ni det? Flickvännen till en av killens kompisar är gravid i v 28 och har sedan start varit såååå lycklig!!!! och älskat livet mer än...
2
Svar
24
· Visningar
2 674
Senast: tessiem
·
M
Gravid - 1år Jag är gravid i vecka 12 (11+3) och är så totalt inkapabel att ta tag i något. Ska försöka beskriva vad som hänt. I höstas visade det...
Svar
13
· Visningar
6 217

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka