B
babbus
Sv: Är det bara jag som är trött på Hästägare *suck*
EEEhh......
EEEhh......
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Personligen tycker jag inte att det räcker med en kostnadsersättning för uteblivet besök. Det är ju faktiskt en utebliven inkomst som försvinner. Oftast är det ju dessutom så att de blir tvugna att stå och vänta.
Hovslagare och veterinärer får väl ta fram ett avtal som de faxar till kunden innan det går att boka tid.
Varför utbildar du dig inte till hovslagare och veterinär själv. Då skulle du ju slippa alla dessa eländiga yrkesmän.
Vi kan ju vända på det. Varför fortsätta sko om man är så missnöjd med alla hästägare.
Veterinär skulle man kanske utbilda sig till, deras bilar är rätt flotta...
Men gör det vet ja, bara 5 år på universitet.
Och sen får du glädjen att stå ut med griniga hästägare som ringer dygnet runt. Om du har jobbat 24 timmar i sträck och inte har jour längre ringer garanterat en hästägare som inte kan vänta. Då lär du få höra att vara veterinär är ett kall och du måste komma direkt och hjälpa dem också.
Är du en missnöjd veterinär?
Men gör det vet ja, bara 5 år på universitet.
Och sen får du glädjen att stå ut med griniga hästägare som ringer dygnet runt. Om du har jobbat 24 timmar i sträck och inte har jour längre ringer garanterat en hästägare som inte kan vänta. Då lär du få höra att vara veterinär är ett kall och du måste komma direkt och hjälpa dem också.
Vi kan ju vända på det. Varför fortsätta sko om man är så missnöjd med alla hästägare.
Veterinär skulle man kanske utbilda sig till, deras bilar är rätt flotta...
Jag har bara haft en enda hovslagare som kommit i tid och på rätt dag varenda gång och det är den jag har nu.
Under de alla 30åren jag haft häst så är det bara en enda
Och då kan man ju inte skylla på andra hästägare om man är första kund på dagen!!
Och även om det är så att andra hästägare är orsaken till föreningen så finns det telefon att till gå så jag som kanske tagit ledigt från mitt jobb slipper stå och vänta i flera timmar på en hovis som inte dyker upp.
Nej en räkning på den summan du lämnar är inte realistisk och jag tror faktikst att du inte ens skulle kunna driva in den för den skulle anses som oskälig
Är du en missnöjd veterinär?
Jag har ännu inte mött någon veterinär som tycker att det är ett kall, möjligen är dom kalla när dom tar betalt.
Däremot har jag mött underbara veterinärer, såsom när min hund blev helt sönderbiten (liten Jack Russel).
Den mottagningen stänger 20:00, dom var kvar till långt efter det för att sy ihop henne. Vi fick 4 underbara år till med henne tack vare det.
Jag har ännu inte mött någon veterinär som tycker att det är ett kall, möjligen är dom kalla när dom tar betalt.
Nu tror jag för min del att yrkesmän inte är missnöjda med alla kunder, men jag är övertygad om att EN hästägare kan sätta en ordentlig smolk i bägaren för dagen. Låt säga att man åker 5-6 mil enligt överenskommelse med en hästägare, denna är inte på plats och kommer inte heller trots bokad tid. Resten av dagen blir kanske inte så rolig då, när man ganska ofta har en kö av hästägare som vill ha hjälp och som man varit tvungen att tacka nej till. Sen inser man att om man gjort ett annat val hade 2 andra hästägare på samma plats kanske kunnat få hjälp den dagen istället för en bom.
Vad jag tror är att detta är en blandning av att klandra sig själv, och samtidigt bli irriterad över att inte kunna vara mer av en 8-armad bläckfisk. Om så vore, skulle dessa sk bommar inte bli lika påtagliga, och kanske fler hade kunnat fått hjälp om inte detta hänt.
Ofta upplever jag själv från tiden verksam, att de hästägare som är väldigt irriterade över att man påtalar en sådan situation ofta är dem som är sena till sådana bokade tider. Dessvärre tycks man tro att man är den enda kunden för dagen, vilket alltså är totalt felaktigt att tro.
Personligen tycker jag inte att det räcker med en kostnadsersättning för uteblivet besök. Det är ju faktiskt en utebliven inkomst som försvinner. Oftast är det ju dessutom så att de blir tvugna att stå och vänta.
Hovslagare och veterinärer får väl ta fram ett avtal som de faxar till kunden innan det går att boka tid.
Oftast är det inte yrkesutövaren som ser sitt jobb som sitt kall, det är anlitande djur ägare som anser att yrkesutövaren ska ha detta som sitt kall.
Nu hänger jag kanske inte riktigt med...du menar att man ska debitera ännu mer om kunden inte dyker upp? Ja beloppet är väl valfritt, så länge man talat om att kunden kommer att få betala i en sån här situation. Är det klart och tydligt vad som gäller och kunden är medveten om det när man anlitar tjänsterna så bara debitera.
Det intressanta i det här tycker jag är frågan om det är juridiskt möjligt att göra såsom Coari gjort. Men jag vet fortfarande inte om Coaris kunder var medvetna om villkoren innan, var de det så är det ju juridiskt OK.
Just en sådan fråga vittnar mest om att man inte kan sätta sig in i andras situation, utan bara sin egen.
Nu hänger jag kanske inte riktigt med...du menar att man ska debitera ännu mer om kunden inte dyker upp? Ja beloppet är väl valfritt, så länge man talat om att kunden kommer att få betala i en sån här situation. Är det klart och tydligt vad som gäller och kunden är medveten om det när man anlitar tjänsterna så bara debitera.
Det intressanta i det här tycker jag är frågan om det är juridiskt möjligt att göra såsom Coari gjort. Men jag vet fortfarande inte om Coaris kunder var medvetna om villkoren innan, var de det så är det ju juridiskt OK.