coari
Trådstartare
Sv: Är det bara jag som är trött på Hästägare *suck*
Visst måste jag precis som alla andra yrkesutövare ta ut inställelse avgift och resekostnad. Sedan är du absolut inte ensam om att behöva ta ledigt från ditt arbete för att hovis ska komma. Och jag håller med dig att det är inte roligt när hovis inte kommer när h*n ska.
För att nyansera diskussionen lite så vill jag bara förklara för dig att det är inte vårat fel i många fall att vi inte kommer i tid utan det är allt som oftast en av dina kollegor(läs hästägare) som är den bidragande orsaken till "dröjesmålet".
Jag hatar detta och vägrar att bedriva en rörelse med dessa egoistiska personer, därför säger jag snabbt upp denna "typ" av kunder innan dom hinner sprida sina lögner om hur oseriösa vi hovisar är. Jag är känd för att man kan ställa klockan efter mig och så vill jag att det ska förbli. För mina trogna kunders skull!!!
Här har du hela poängen med att kommer inte jag på redan tidigare utsatt tid,datum så beror det på att du har en "kollega" tidigare under samma dag som anser att "va fan en timme kan han väl vänta" och vem drabbar det??? JO MIG och mitt rykte samt DIG som senare kund samma dag.!!!
Ett par saker vill jag bara poängtera: Jag vill inte få dåligt rykte enbart för att mina kunder skapar mig dåligt rykte genom egen nonchalans. Kostnader som är relaterade brukar oxå få den mest egoistiska person att börja uppvisa hövlighet då kostnaderna inte i egoistiskt synsett lett till mågon personlig återvinning. (Läs hur många p-böten ´a 2.000:- kräver en enskild egosit innan man blir införstådd med att parkering utanför NK:s entre är att offentligt säga att jag skiter i om nu får gå en extra sväng bara jag slipper gå, likväl jag parkerar utanför dörren på macken bara för att det är närmre till kassan sedan skiter jag i om ni andra får klättra över bilen för att göra rätt för Er.)
Din sista mening tyder enbart på att dig skulle varje hovis till varje pris önska och hålla hårt om. Du är kort sagt en mönsterkund och va rädd om din hovis.
Vill nyansera diskussionen lite. För det första anser jag inte att du kan skriva ut en faktura på 1250 kr utan att ha utfört ditt arbete, Ofta har jag tagit ledigt från jobbet och då är det inte roligt att hovis inte kommer när h*n ska.
Det känns som att hovslagare tycker att man får väl som hästägare vara glad att dom kommer överhuvudtaget och skor. Hästarna jag har är inte besvärliga, jag betalar kontant, är i tid och servar hovis.
Visst måste jag precis som alla andra yrkesutövare ta ut inställelse avgift och resekostnad. Sedan är du absolut inte ensam om att behöva ta ledigt från ditt arbete för att hovis ska komma. Och jag håller med dig att det är inte roligt när hovis inte kommer när h*n ska.
För att nyansera diskussionen lite så vill jag bara förklara för dig att det är inte vårat fel i många fall att vi inte kommer i tid utan det är allt som oftast en av dina kollegor(läs hästägare) som är den bidragande orsaken till "dröjesmålet".
Jag hatar detta och vägrar att bedriva en rörelse med dessa egoistiska personer, därför säger jag snabbt upp denna "typ" av kunder innan dom hinner sprida sina lögner om hur oseriösa vi hovisar är. Jag är känd för att man kan ställa klockan efter mig och så vill jag att det ska förbli. För mina trogna kunders skull!!!
Här har du hela poängen med att kommer inte jag på redan tidigare utsatt tid,datum så beror det på att du har en "kollega" tidigare under samma dag som anser att "va fan en timme kan han väl vänta" och vem drabbar det??? JO MIG och mitt rykte samt DIG som senare kund samma dag.!!!
Ett par saker vill jag bara poängtera: Jag vill inte få dåligt rykte enbart för att mina kunder skapar mig dåligt rykte genom egen nonchalans. Kostnader som är relaterade brukar oxå få den mest egoistiska person att börja uppvisa hövlighet då kostnaderna inte i egoistiskt synsett lett till mågon personlig återvinning. (Läs hur många p-böten ´a 2.000:- kräver en enskild egosit innan man blir införstådd med att parkering utanför NK:s entre är att offentligt säga att jag skiter i om nu får gå en extra sväng bara jag slipper gå, likväl jag parkerar utanför dörren på macken bara för att det är närmre till kassan sedan skiter jag i om ni andra får klättra över bilen för att göra rätt för Er.)
Din sista mening tyder enbart på att dig skulle varje hovis till varje pris önska och hålla hårt om. Du är kort sagt en mönsterkund och va rädd om din hovis.