Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
.... Skulle förvåna mig mycket om inte hästen är dubbelsidigt framhalt lågt. Dessutom tycker jag den är ojämn bak, men det är svårt att se eftersom den är så tassig...
Mira är tydligt öm i båda framkotorna och även höger framknä (carpus). Han blev också halt efter böjprov på ena bakbenet.....
Ja, det var visst så Har du några bra förslag på hur du skulle agera i min situation?
Den korta versionen är att vi nu lokaliserat smärtan till kotorna fram samt viss ömhet i ett framknä och ett bakknä. Hästen är behandlad med kortison och DMSO i kotan, för att se om det har effekt på det stödband som stöder kotan. idag är hästen ute för första gången sedan behandlingen, och han ser ut att röra sig något bättre. Jag hoppas det håller i sig.
Jo, de menade på att OM det skulle synas något på Ul så skulle det förmodligen bli samma behandling som hästen redan fått idag, och då kommer man ändå fram till samma resultat. Jag vet inte riktigt om jag köper argumentet med att försäkringsbolaget inte täcker det- menar veterinären att ett UL behövs borde min försäkring täcka det, särskilt som jag har Veterinärvård Plus. Det lät också på vet. som att det kan vara svårt att även med hjälp av UL se exakt var det sitter.
* halvt kl
Det är så svårt att veta vad som är rätt och fel, när man själv saknar kompetensen! Men det är oerhört givande att läsa alla era erfarenheter och tankar, det nyanserar det hela mycket.