Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
det kvittar mig nästan veterligen vem som betalat kostnaden, för mig är hästens välbefinnande och hälsa viktigare! Men visar det sig vara en skada som är orsakat under fodervärdstiden får givetvis fodervärden stå för det eftersom så står det i kontraktet. Annars är jag inte rädd att betala.
Jag kan ärligttalat säga att det hade jag struntat i, det viktigaste för mig är att hästen får omvårdnad och det verkar inte fv vara intresserad av.
Det är oförsvarbart att låta en häst vara halt i veckor!
Absolut och fv har redan brutit mot avtalet enligt ts genom för lång skoperiod och genom att inte ge hästen vård.
Vill fv dra det vidare så har hen en hel del emot sig redan från början.
Ja enligt vad ägare vet.
Jag tänker på hur i så fall utomstående som ska döma ska veta det.
Ska man kunna lägga någon slags bevisning då, känns ett vetutlåtande som en rätt stark motivering.
Därav att jag anser att det för egen skull i så fall kan vara mycket klokt att antingen ta hästen till klinik först eller ha med sig en veterinär till hästen, innan man bara tar hem den..Om det nu inte står i avtalet att ägaren har rätt att efter eget tycke bedöma och ta hem hästen.
Förutsättningarna styrs liksom av det man avtalat
Fodervärden erkände själv muntligt att hon gått över sko perioden
Ja hon sa det till mig i måndags efter Hovis var där, hon sa att hennes hovis tyckte hovarna vuxit mer och bättre när han gått över skotiden.Till vem? Dig?
Det jag försöker få fram är att om ni genom avtalet eller genom en handling inte är överens och någon annan ska avgöra åt er
så måste man ha på fötterna. Muntliga saker brukar inte räcka speciellt långt om man är oense, speciellt inte om man ska diskutera ekonomiska ersättningar
Det står i kontraktet att om jag som
Hästen på något sätt blir misskött eller vanvårdad får jag som hästägare omedelbart säga upp kontraktet
Säga upp ja, men då kvarstår väl kanske en uppsägningstid också?
Det är skillnad i att säga upp ett avtal eller tex ha rätt genom avtalet att komma på dagen och hämta hästen.
Men du får försöka enas med fv om att hästen ska vetundersökas snarast oavsett.
Hovslagaren kanske är utbildad, men finns inte med i ngt register vilket min hovlsagare hjälpte mig(som jag hade på min häst) med. Den misstänkta Blödningen hittades direkt, men den hovslagaren hittade ingen hovböld.
Till vem? Dig?
Det jag försöker få fram är att om ni genom avtalet eller genom en handling inte är överens och någon annan ska avgöra åt er
så måste man ha på fötterna. Muntliga saker brukar inte räcka speciellt långt om man är oense, speciellt inte om man ska diskutera ekonomiska ersättningar
Ja och säger jag upp kontraktet med omedelbarverkan ska vell uppsägningstid inte gälla?
Absolute :-)
Kvitton/fakturor från hovslagaren borde ju kunna visa vilka datum hästen blivit skodd. OM det finns kvitton så klart...