Aprilskämt? :o

Minerva

Trådstartare
Om en renrasig tik, som haft 3 kullar innan (även de renrasiga och reggade) och blir tjuvparad med en annan ras. (en utav kullarna blev även det tjuvparning men som sagt renrasigt och reggat.)
Kan valparna hon haft innan bli spärrade då? :o

Sv: Aprilskämt? :o

spärrade för/mot vad?
nej, efterkommande kullar kan inte "spärra" tidigare, utom i fall då det visar sig att hundar i den senare kullen drabbats av någon ärftlig sjukdom, och där skk? rasklubben? vill/kräver att man inte använder nära släktingar i avel. men, om kullen i fråga är en blandraskull registreras den ju inte varesig inom skk eller rasklubben, och alltså är det "ingen som vet" om det skulle vara något fel på valparna, och därav påverkas inte heller tidigare kullar på något sätt.

kan iofs finnas andra regler inom andra förbund än skk/skk-ansluten rasklubb, men det låter fullständigt osannolikt (annars hade det ju iofs varit ett hyffsat enkelt sätt att göra sig av med konkurrens inom rasen på olika tävlingar: se till att den mest vinnande hundens mamma blir "tjuvparad"...)

Sv: Aprilskämt? :o

Jadu ja vet inte mot vad :p
tror bara uppfödaren drog ett riktigt aprilskämt :p
menade på att de skulle bli blandraser men det går ju inte i efterhand om de redan är reggade? :p

Gillar inte 1:a April .. man blir så osäker på allt ^^

Liknande trådar

Hundavel & Ras Vi står på kö på en hanvalp, och har varit med från start, redan i september tog vi kontakt med uppfödaren som väntade på att tiken...
2
Svar
34
· Visningar
3 534
Hundavel & Ras Hej! Någon här som har gråhund eller erfarenhet? Vi står just nu på kö på en kull som ev föds i januari om de tog sig. 2a plats på en...
Svar
9
· Visningar
1 109
Senast: _Taggis_
·
R
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går...
2
Svar
36
· Visningar
763
Senast: ildiko
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 697
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka