Jag är över 30. Installerade Snap först när jag började dejta och flera gärna använde det. Men jag tyckte aldrig särskilt om det. För det första gillar jag inte att man inte är där under sitt riktiga namn utan under ett skapat alias. Jag tycker att det skapar en trist distans till den man pratar med.
Sen vill jag inte använda en chatt-app i första hand för att skicka bilder utan för att skicka textmeddelanden. Främsta syftet med Snap är ju att skicka bilder. Chatten är otymplig och jag gillar inte att meddelandena försvinner så fort man läst. I en chatt vill jag kunna gå tillbaka och läsa tidigare konversationer, kanske har den andre sagt något särskilt smart eller tänkvärt eller vill man dubbelkolla någon information t ex när/var man ska ses, man har kanske fått en konsert/bio/standupbiljett/vägbeskrivning via bild som man behöver ha kvar.
Min känsla var att de som ville använda Snap främst ville ha det för att kunna skicka och ta emot snuskiga bilder vilket inte känns så intressant som utgångspunkt för mig om jag tänker mig en kärleksrelation. För mig blev Snap = hookup/kk om jag nu ska hårdra det.
Jag föredrar Messenger alla gånger. Konversationer och bilder finns kvar och man är inte anonym.