Använda fälttävlansponny till banhoppning?

skjona

Trådstartare
Ja,det är just min fråga.Vi står i ponnyköpartag igen och funderar lite över att köpa en mycket fin fälttävlnsponny med bra härstammning till renodlade banhoppningsklasser,vad tror ni?
En del säger att de hästarna ofta slarvar med frambenen eftersom de är vana att alla hinder är fasta och inte är så rädda om benen heller.
Tittiga lär de ju inte vara i alla fall.....

Sv: Använda fälttävlansponny till banhoppning?

Det varierar från häst till häst. Prova och se om du gillar den, och se hur den hoppar. Och tittiga kan de visst vara....

/PF med fälttävlanshäst som både hoppar bra och är enormt tittig :D

Liknande trådar

Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 216
Senast: Hermelin
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 789
Senast: Lavinia
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 975
Senast: Mabuse
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 200
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?