Äntligen!

Sv: Äntligen!

Det blev verkligen hur snyggt som helst!!
Tycker dessutom att du gjorde helt rätt i att välja knoppar istället för handtag. Vad fort det har gått dessutom!

Det blev bättre än jag trodde. Luckornas profil och formen på knopparna gör att det ser lite gammaldags ut nu och inte som ett lab. Att det dessutom är lite rörigt visar att det faktiskt bor någon där och att det inte är ett uppvisningshem.;) Jag tycker att det vore trevligt med någon/några varma färger i prylar el dyl som motvikt till det vita, men det är ju en smaksak.

Blev ju jättebra!
Vita luckor är utan tvekan snyggast och man blir inte less :)

Nu är det klart! Och vi är sååå nöjda :love:

Vad tycks? :)

Dålig bild, kameran var inte rätt inställd...
Nytt4.jpg

Nytt6.jpg

Nytt5.jpg

Nytt1.jpg

Nytt2.jpg

Nytt3.jpg

Det blev bra, mycket bättre än jag trott. Fast med ett undantag. Det björkljusa golvet ser lite ensamt ut nu.

ka du inte fixa en närbild på kaklet så man kan se hur det ser ut nu när det är målat??:)

Det blev jättesnyggt!

Men jag håller med Ullo om att golvet ger en viss magnus och brasse-känsla.

Det blev jättesnyggt!

Men jag håller med Ullo om att golvet ger en viss magnus och brasse-känsla.

Tack!

Golvet är ju så ohyggligt fult att vi helt enkelt inte ville ta hänsyn till det. Det är ju såhär vi vill ha köket, vi ville ju inte göra nåt annat bara för ett fult golvs skull. En vacker dag kanske vi byter golv, vem vet :)

Hur tyckte du det var att måla på kaklet? Krävdes det mycket grundjobb eller var det bara att torka av ordentligt med målartvätt?
Vi funderar också på att måla vårat kakel, är så sjukt trött på färgen (påminner om den ljusaste nyansen ni hade).

Det var sambon som målade, så jag vet inte riktigt :o Allt jag vet är att han grundade två varv (med en grundfärg som i princip är omöjlig att få bort) och målade sedan på två varv med samma färg som köksluckorna :)

När jag köpte färg häromdagen så sa hon i affären att man använder häftgrund till kakel. Som grundfärg alltså.

Håller fö med om att köket blev kanonfint!!

Liknande trådar

Hemmet Jag tänkte höra lite här hur ni hade gjort i min situation, vad ni tycker blir bäst. Kanske någon av er har gjort liknande och har lust...
2
Svar
22
· Visningar
2 466
Äldre Jag vet att det är meningen att man ska reta sig på dom men det är ju ändå på riktigt. Kollar på renoveringsprogram där par ska...
2
Svar
35
· Visningar
2 728
Senast: Luff
·
Kropp & Själ Orkar inte vara anonym.... I våras fick jag tillfälle att vara med i en smärtstudie gjord av Örebros universitet för att få hjälp med...
11 12 13
Svar
244
· Visningar
30 213
Senast: EmmaW
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Då ska jag försöka sammanfatta vår resa til Norsk Varmblod's Eliteskue lite "kort". (Eller långt... :angel: ) Vi åkte hemifrån i...
Svar
0
· Visningar
1 069
Senast: sorbifolia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka