Äntligen!

Sv: Äntligen!

Haha, en till som fått dille på vitt! :D Men det ÄR snyggt, dumt bara att man inte tänkte på det när man köpte alla möbler :angel: ;)

Bilder kommer när allt är klart! :)

Vi kommer nog måla kaklet också. Är det nån speciell färg man måste använda då och vad kostar den isåfall?

Att måla kakel blir sällan snyggt, kakla om är mitt tips!

Tror inte det funkar på vårat kakel. Det ska vara nåt sjöstensliknande så det är lite "gropigt", eller hur man nu ska säga :)

Allra helst skulle jag ju vilja kakla om men min sambo vägrar :crazy:

I stan här i närheten, på ett fik, har de målat om kaklet, och det blev hur snyggt som helst! De målade sitt svart.

Äh, det blir ju hur praktiskt som helst att kakla om när ni ändå har borta luckorna för omlackering.

Går han inte med på det så föreslår jag att du går loss och bänder med skruvmejseln när han är borta, sedan måste ni kakla om.

Vi kaklade om, ett kök som är större än erat, det gick på ca 1900 kr och då hade vi ett dyrt kakel ca 650 kr kvm.

Ska du byta till en kall färskala med grått och vitt kommer erat kakel att sitta som en kackerlacka i ett badkar.

En sak till, läste att ni hade ett IKEA kök, ni har inte kollat kostnaden för att enbart byta luckorna, det kanske inte blir så mycket dyrare än att måla och ni kan få en annan struktur om ni önskar det.

Nej men gud! Jag hatar vitt!!:p Dina luckor var ju jättefina som de var! De kommer bara se tråkiga ut i vitt! *frispråkig*

Tror inte det funkar på vårat kakel. Det ska vara nåt sjöstensliknande så det är lite "gropigt", eller hur man nu ska säga :)

Det som är det viktigaste när man gör om något i ett rum, är att tänka på helheten :idea:

Hur kommer färgen på luckorna att funka med arbetsbänken och hur ser det ut tillsammans med väggfärgen och golvet? Passar sedan kaklet ihop med allt det andra eller måste de bytas? Det kan vara svårt att tänka sig hur nyanserna i de olika delarna kommer att göra sig ihop.

Så kolla t.ex upp om kaklet verkligen måste bytas för att få det snyggt. Det kanske blir superfint som det är, tillsammans med det andra som blir nytt eller så blir det kattskit :crazy: av allt och ni behöver av den anledningen byta kaklet.

Spännande att se bilder på det nya köket sedan!

Ja jo självklart, menade mest bara att de hade målat sitt kakel och att det blev jätte-fint, det är ju inte säkert att TS tänker måla sitt kakel svart :)

Nä det är klart! Jag tänker på vågen av svarta kylskåp, frysar, spisar osv som florerar nu. Vet vänner och bekanta som gråter blod när de står där och gnider varje dag och ändå är det flammigt.

Nej men gud! Jag hatar vitt!!:p Dina luckor var ju jättefina som de var! De kommer bara se tråkiga ut i vitt! *frispråkig*

Jag håller faktiskt med. Vitt blir lätt strerilt och trist, framförallt om man kombinerar det med grått eller andra tråkiga färger. sorry... :p
Ska man ha vitt bör det kombineras med en cool färg, typ grön, eller något helt annat; svarta luckor och turkos mosaik. Det läckraste jag vet. :d

Nä det är klart! Jag tänker på vågen av svarta kylskåp, frysar, spisar osv som florerar nu. Vet vänner och bekanta som gråter blod när de står där och gnider varje dag och ändå är det flammigt.

Kan inget annat än att hålla med. Kakel kanske man hade kunnat måla matt-svart istället för blankt, om det nu kan hjälpa?
Men just svarta vit-varor etc är ett skit att hålla fint. Jag och min sambo har svart mat-bord och soff-bord, och bara det är ett mög att hålla fräscht :cool:

I stan här i närheten, på ett fik, har de målat om kaklet, och det blev hur snyggt som helst! De målade sitt svart.

Det låter bra, fast jag skulle nog vilja måla det vitt isåfall. Kan inte tänka mig att det skulle kunna gå fel... men man vet ju aldrig :p

Min syster tyckte också det, men sambon var av annan åsikt :crazy: Vi har väl inte riktigt råd med det, inte just nu iaf. För att inte tala om arbetet... Foga och mäta och allt, det krävs ju en hel del tid. Sen är jag rädd att det skulle bli ojämnt om man gör det själv, för det blir inte snyggt :crazy:
Så det blir till att måla kaklet :)

Tror det skulle bli ungefär samma summa, om inte dyrare, att köpa nya luckor. Känns mer omständigt också...

Jag håller faktiskt med. Vitt blir lätt strerilt och trist, framförallt om man kombinerar det med grått eller andra tråkiga färger. sorry... :p
Ska man ha vitt bör det kombineras med en cool färg, typ grön, eller något helt annat; svarta luckor och turkos mosaik. Det läckraste jag vet. :d

Nej fy, vad fult det lät! :crazy: :D Vitt ska det vara! :) Det blir inte sterilt och trist om man piffar upp det med fina inredningsdetaljer.

Liknande trådar

Hemmet Jag tänkte höra lite här hur ni hade gjort i min situation, vad ni tycker blir bäst. Kanske någon av er har gjort liknande och har lust...
2
Svar
22
· Visningar
2 466
Äldre Jag vet att det är meningen att man ska reta sig på dom men det är ju ändå på riktigt. Kollar på renoveringsprogram där par ska...
2
Svar
35
· Visningar
2 728
Senast: Luff
·
Kropp & Själ Orkar inte vara anonym.... I våras fick jag tillfälle att vara med i en smärtstudie gjord av Örebros universitet för att få hjälp med...
11 12 13
Svar
244
· Visningar
30 213
Senast: EmmaW
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Då ska jag försöka sammanfatta vår resa til Norsk Varmblod's Eliteskue lite "kort". (Eller långt... :angel: ) Vi åkte hemifrån i...
Svar
0
· Visningar
1 069
Senast: sorbifolia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Utreda för allergi eller inte
  • Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 30