Äntligen!

Sv: Äntligen!

Neeej, vitt är ju det finaste man kan ha i ett kök! :)

Vitt kök för mina tankar till skola, dagis, sjukhus och andra tråkiga ställen.. Kallt, sterilt och väldigt trist. Förlåt om jag är så negativ när du redan bestämt dig:o

Sedna: Amen to that:bow:

Nej nej, se bara här:

BildH2225.jpg

Suuuperfint! :love:

Jag älskar vitt.
Vill ha just en vit, steril och kal miljö där jag kan "pynta" med läckra filtar, kuddar, gardiner m.m

Vitt kök för mina tankar till skola, dagis, sjukhus och andra tråkiga ställen.. Kallt, sterilt och väldigt trist. Förlåt om jag är så negativ när du redan bestämt dig:o

Sedna: Amen to that:bow:

Jag håller med dig. Köket i min förra lägenhet (hyres) var vitt överallt inkl väggar. Det enda som hade lite "färg" var köksbänken i trä och golvet med beige plastmatta. Det var som att vistas i ett laboratorium trots att jag hade färg på gardin, växter m m. Inte ett dugg hemtrevligt.

Smaken är som baken och tur är väl det.;) Agapis systers kök tycker jag ser rätt trist ut.

Men det beror ju också på vad för slags köksluckor det är, hur handtagen, kaklet och golvet ser ut osv.

Trist? Syrrans kök är ju hur fint som helst :love:

Nej fy, vad fult det lät! :crazy: :D Vitt ska det vara! :) Det blir inte sterilt och trist om man piffar upp det med fina inredningsdetaljer.

Jag skulle snarare säga att det inte blir sterilt och trist om man piffar upp det med lite färg. Ska man ha vita luckor tycker jag denna lösning är bra;

dbfile.aspx

Överlag tycker jag mosaik är snyggare än kakel och gärna mosaik med läcker färg (än färggladare än den på bilden); tukos, grön, röd, etc. Men men, smaken är ju som bekant delad. :D

Senast ändrad:

Nja, kakel/mosaik i annan färg än vitt, grått och svart blir jag less på. Tycker inte alls det är speciellt fint :crazy:

Jag förstod att du skulle skriva det med tanke på att du gillar din systers kök så mycket, vi tycker helt olika helt enkelt. :p

Jag skulle snarare säga att det inte blir sterilt och trist om man piffar upp det med lite färg. Ska man ha vita luckor tycker jag denna lösning är bra;

dbfile.aspx

Överlag tycker jag mosaik är snyggare än kakel och gärna mosaik med läcker färg (än färggladare än den på bilden); tukos, grön, röd, etc. Men men, smaken är ju som bekant delad. :D

Det där gillar jag. Då blir det snyggt med vita luckor.:love:

Nu har sambon börjat måla allt som inte kan lämnas in. Är redan sååå mycket ljusare i köket :)

Före:
kitchen1.jpg

Kitchen2.jpg

Och hur det ser ut nu:
Kitchen5.jpg

Kitchen4.jpg

Kaklet grundmålat två gånger:
Kitchen3.jpg

Så nu väntar vi bara på att de ska komma och hämta köksluckorna. Ska passa på att städa i alla skåp och lådor, det kan behövas... Sen återstår det bara att måla väggarna och så är det klart! :)

Shit, det kommer bli jätte-fint!!
Gillar att ni faktiskt målar kaklet också, tycker det blir häftigt när man gör det, lycka till med köks-renoveringen!!

Men din systers kök är ju inte vitt.
Hon har sandfärgat kakel som harmonierar med det träfärgade golvet och gör rummet till en helhet. Precis som de vita skåpen harmonierar med taket och köksön.

Du tar ju bort ditt sandfärgade kakel och gör så att ditt trägolv blir ensamt och ledset i allt det vita - kakel, skåp, tak.

Men jag ser gärna bilder på det färdiga resultatet och blir överbevisad om att jag har fel! (Det händer ju titt som tätt.)

Fast jag tror att det kommer att bli jättefint.:) Det sandfärgade kaklet gick inte särskilt bra ihop med med mörkt träfärgade bänkskivan.

Jag tror att det kommer att bli mycket mer harmoniskt så här.

(tillägger att jag förvisso aldrig har varit förtjust i sandfärgat kakel/klinker och att min omdöme kan vara grumlat pga detta :D)

Mitt nästa förslag var att göra om golvet och lägga mörkt klickgolv över träet. Så det slipper vara ensamt och övergivet. :D

Måla kakel... Kan man det? Berätta :bump: vilken färg, hur hållbart blir det :bump:. Har själv en furudröm med blått kakel med asful bård i mitt kök och vi ska inte renovera det på ett par år iaf (en bit ner på prioriteringslistan) men att måla kaklet vitt vore underbart!!!

Men din systers kök är ju inte vitt.
Hon har sandfärgat kakel som harmonierar med det träfärgade golvet och gör rummet till en helhet. Precis som de vita skåpen harmonierar med taket och köksön.

Du tar ju bort ditt sandfärgade kakel och gör så att ditt trägolv blir ensamt och ledset i allt det vita - kakel, skåp, tak.

Men jag ser gärna bilder på det färdiga resultatet och blir överbevisad om att jag har fel! (Det händer ju titt som tätt.)

Men de har också tänkt måla deras kakel vitt :D

Fast jag har aldrig haft sandfärgat kakel. Det har varit nåt åt terrakottahållet *urk*

Måla kakel... Kan man det? Berätta :bump: vilken färg, hur hållbart blir det :bump:. Har själv en furudröm med blått kakel med asful bård i mitt kök och vi ska inte renovera det på ett par år iaf (en bit ner på prioriteringslistan) men att måla kaklet vitt vore underbart!!!

Det finns speciell kakelfärg och kakelspray, men vi fick rådet att köpa en vit grundfärg (är i princip omöjlig att få bort) och sedan måla över med samma färg som vi målar på köksluckorna.

Grundfärgen gick på en hundring och resten av färgen kan inte kosta mycket :)

Liknande trådar

Hemmet Jag tänkte höra lite här hur ni hade gjort i min situation, vad ni tycker blir bäst. Kanske någon av er har gjort liknande och har lust...
2
Svar
22
· Visningar
2 466
Äldre Jag vet att det är meningen att man ska reta sig på dom men det är ju ändå på riktigt. Kollar på renoveringsprogram där par ska...
2
Svar
35
· Visningar
2 728
Senast: Luff
·
Kropp & Själ Orkar inte vara anonym.... I våras fick jag tillfälle att vara med i en smärtstudie gjord av Örebros universitet för att få hjälp med...
11 12 13
Svar
244
· Visningar
30 213
Senast: EmmaW
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Då ska jag försöka sammanfatta vår resa til Norsk Varmblod's Eliteskue lite "kort". (Eller långt... :angel: ) Vi åkte hemifrån i...
Svar
0
· Visningar
1 069
Senast: sorbifolia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Utreda för allergi eller inte
  • Akvarietråden V