Äntligen!

Sv: Äntligen!

Kan ju visa en bild på hur det ser ut nu när allt tidningspapper är borta. Så mycket finare! :love:

BildH2413.jpg

BildH2414.jpg

BildH2411.jpg

Kan inte bestämma mig för om jag vill ha knoppar eller vanliga handtag...
Har hela tiden tänkt att jag ska köpa dessa:
12610_PE090656_S4.jpg

Men knoppar är ju också fint... Kanske några såna här?
16969_PE101312_S4.jpg

Svår fråga.. Jag är ju väldigt förtjust i handtag, som på första bilden.

Men rätt knoppar är ju sjukt fint, och kanske fungerar bäst i längden..

Du blev nog inte mycket klokare av mitt svar känner jag, hahaha.. snyggt vilket som antar jag!

Var kommer knopparna ifrån btw?

Måla kakel... Kan man det? Berätta :bump: vilken färg, hur hållbart blir det :bump:. Har själv en furudröm med blått kakel med asful bård i mitt kök och vi ska inte renovera det på ett par år iaf (en bit ner på prioriteringslistan) men att måla kaklet vitt vore underbart!!!

Wow, nått för mig!! Är äckel trött på vårt tråkiga brun beiga äckliga kakel.

Kan man måla på vilket kakel som helst?

Vad ska man ha för färg efter grundfärgen?

Om du är osäker - börja med knoppar. Då kan du byta ut dem senare mot handtag och har redan ett av hålen klart. Att göra tvärtom går ju inte. I ett inredningsprogram (Simon & Thomas?) rekommenderades att man har fyrkantiga knoppar istället för runda för att formerna på luckorna och knopparna ska stämma med varandra. Men jag tycker att det är en smaksak.;)

Tror nog att det får bli knoppar, faktiskt. Det är nog snyggast i längden :) Min syster har de avlånga handtagen och hon är less dom, och det är ju inte så bra...

Båda handtagen kommer från Ikea :)

Wow, nått för mig!! Är äckel trött på vårt tråkiga brun beiga äckliga kakel.

Kan man måla på vilket kakel som helst?

Vad ska man ha för färg efter grundfärgen?

Det finns kakelfärg och kakelspray, men vi målade med en grundfärg och sen en oljebaserad färg. Fråga i en färghandel :)

Tror nog att det får bli knoppar, faktiskt. Det är nog snyggast i längden :) Min syster har de avlånga handtagen och hon är less dom, och det är ju inte så bra...

Båda handtagen kommer från Ikea :)

Ja jag tror nog också att knopparna håller bäst i längden. Hur atora är knopparna förresten i diameter?

Tänkte visa lite bilder på vårt kök men mina bilder funkar inte att visas för tillfället!

Återkommer så fort de kan visas...

(går att se på husetibyn.blogg.se under kök)

Mm, speciellt när vi har så litet kök också. Det får ju inte blir too much därinne :)
Knopparna är 24 mm i diameter, 19 kr för två stycken. Billigt och bra ;)

Nu har vi rivit ner tapeterna också *puh* Var ju typ sjutusen olika tapeter som låg därunder. Så nu ska vi upp med en "återställare" och sen är det bara att börja måla :)

Här hemma är det helt kört med knoppar. Alla i hushållet har ovanan att bara fastna i dem så vi har handtag till allt som behöver hålltag härhemma... ^^

(Och nu har ju ikea så läckra svarta/antiksvarta handtag *kär*)

Nu behöver jag smakråd! :)

Väggarna i köket ska målas vita och fönsterväggen ska bli en fondvägg. Har hela tiden tänkt att den ska bli mörkgrå, men eftersom vi har en svart fondvägg i vardagsrummet kanske man ska satsa på det istället? Så att färgerna kommer igen, menar jag. Dessutom har vi kvar en liten oöppnad burk med svart färg så det vore ju praktiskt.

Så, vad tror ni? Mörkgrått eller svart?

Min svägerska har ett vitt kök med svart fondvägg och det blev jättebra!

Jag och min sambo ska renovera vårt kök och det ska bli vitt med asfaltsfärgade eller svarta detaljer, så jag klurar också på om det ska bli svart eller mörkgrått. ;)

Väggarna i köket ska målas vita och fönsterväggen ska bli en fondvägg. Har hela tiden tänkt att den ska bli mörkgrå, men eftersom vi har en svart fondvägg i vardagsrummet kanske man ska satsa på det istället? Så att färgerna kommer igen, menar jag. Dessutom har vi kvar en liten oöppnad burk med svart färg så det vore ju praktiskt.

Kör på med svart om ni nu ändå har det hemma, annars går det alltid att måla över :D

Svart svart svart... :banana:
Och kanske kunde du hitta en sån där vit snirklig blom/träddekor som man fäster på väggen. Det är supersnyggt! Ska själv sätta en uppe i en vitmålad hall. Ett träd tror jag... lite grått. Eller en sån här text...
http://www.vimsadekor.se/butik/

Jag hadenog försökt ta upp färgen som är i bänkskivan:)

Det börjar närma sig...! :) :bump:

BildH2491.jpg

BildH2492.jpg

(bra bildbevis på att jag inte alltid har städat och strikt hemma ;) )

Haha, jag har ett likadant kakfat som du har. ;)

img_0021_10883144.jpg

Snyggt det blev förresten! Spännande att se när allt är på plats :)

Liknande trådar

Hemmet Jag tänkte höra lite här hur ni hade gjort i min situation, vad ni tycker blir bäst. Kanske någon av er har gjort liknande och har lust...
2
Svar
22
· Visningar
2 466
Äldre Jag vet att det är meningen att man ska reta sig på dom men det är ju ändå på riktigt. Kollar på renoveringsprogram där par ska...
2
Svar
35
· Visningar
2 728
Senast: Luff
·
Kropp & Själ Orkar inte vara anonym.... I våras fick jag tillfälle att vara med i en smärtstudie gjord av Örebros universitet för att få hjälp med...
11 12 13
Svar
244
· Visningar
30 213
Senast: EmmaW
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Då ska jag försöka sammanfatta vår resa til Norsk Varmblod's Eliteskue lite "kort". (Eller långt... :angel: ) Vi åkte hemifrån i...
Svar
0
· Visningar
1 069
Senast: sorbifolia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Extremt het häst