Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Boken är Änglavakter av Kristina Ohlsson, en kriminalroman som tydligen är den tredje i ordningen, har inte läst några av de tidigare dock men det gick bra ändå. Läste boken från pärm till pärm under en lång tågresa och den dög fint som underhållning.![]()
Jag räknar bara full brickaSka försöka välja böcker lite mer strategiskt från och med nu, för annars lär det dröja till nästa sekel innan jag får bingo![]()
Samma härJag räknar bara full brickaSå har ingen plan (eftersom det tar bort lite av glädjen med att läsa) och kryssar allt eftersom det passar
Så en måste inte vara taktisk
![]()
Jag räknar bara full brickaSå har ingen plan (eftersom det tar bort lite av glädjen med att läsa) och kryssar allt eftersom det passar
![]()
Hmm kanske man måste börja med efter ett tag. Men jag har hittills tvingat in de böcker jag läst ändå in i någon kategori vare sig de vill eller inte. Har en bokhög att läsa och får inte avvika för mycketJag kryssar "En bok där en resa/semester spelar stor roll" för The Tattooist of Auschwitz (som jag alltså läste för ett par veckor sedan men inte kunde komma på var jag skulle kryssa) Det kanske låter okänsligt, men jag syftar mer på resan som inträffar mot slutet av boken som har väldigt stor betydelse för hur det hela slutar.
Sedan har jag läst What Alice Forgot av Liane Moriarty, och kryssar därmed "En bok som du haft på din 'att läsa'-lista i mer än två år".
Visa bifogad fil 20480
Ska försöka välja böcker lite mer strategiskt från och med nu, för annars lär det dröja till nästa sekel innan jag får bingo![]()
Jag tycker av någon anledning att det skulle vara roligt att försöka vara lite taktisk, samtidigt som det skulle uppmuntra mig att välja en annan slags böcker. Som det är nu har jag mest betat av från min boklista/hög och klurat ut ett sätt att få dem att passa in på en ruta, men jag tror det blir skoj att utgå från brickan vid nästa bokval faktiskt!Jag räknar bara full brickaSå har ingen plan (eftersom det tar bort lite av glädjen med att läsa) och kryssar allt eftersom det passar
![]()
Igenkänningsfaktorn är hög!Hmm kanske man måste börja med efter ett tag. Men jag har hittills tvingat in de böcker jag läst ändå in i någon kategori vare sig de vill eller inte. Har en bokhög att läsa och får inte avvika för mycket
Men till slut måste man kanske bli strateg! Jag hinner ju inte så långt![]()
Jag har letat böcker till bingot mest, det har fått mig att läsa en massa nytt! Sen har jag ibland fått in mina "att läsa-böcker", men oftast har jag letat efter tema.Jag tycker av någon anledning att det skulle vara roligt att försöka vara lite taktisk, samtidigt som det skulle uppmuntra mig att välja en annan slags böcker. Som det är nu har jag mest betat av från min boklista/hög och klurat ut ett sätt att få dem att passa in på en ruta, men jag tror det blir skoj att utgå från brickan vid nästa bokval faktiskt!Jag tror dessutom inte att jag kommer att hinna med full bricka i vilket fall som helst, men åtminstone en bingo hade varit kul!
Igenkänningsfaktorn är hög!![]()
Det är lite så jag tänker mig göra framöver också!Jag har letat böcker till bingot mest, det har fått mig att läsa en massa nytt! Sen har jag ibland fått in mina "att läsa-böcker", men oftast har jag letat efter tema.![]()
Sedan har jag läst What Alice Forgot av Liane Moriarty, och kryssar därmed "En bok som du haft på din 'att läsa'-lista i mer än två år".
Det finns 8 st och alla är lika fantastiska!Då kryssar jag en bok med ett djur på omslaget med boken "Ensamma hjärtan och hemlösa hundar"
En helt underbar bok som passar bäst med en kopp te och en filt.
Inte alls den typ av bil jag normalt väljer men jag kommer helt klart hålla utkik efter fler böcker av författaren.
Åh perfektDet finns 8 st och alla är lika fantastiska!de kan läsas separat, men är som en serie ändå där tidigare huvudpersoner dyker upp som bifigurer i senare böcker
![]()