Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
<snip>
När det sedan gäller vana vid andra hundar så är det som någon sa, att det är en sak att leva i en hundgård med andra och en helt annat att möta hundar i koppel. En vän till mig har just det problemet, hennes gatuhund är totalt jävla rabiat när han möter andra hundar och det slår helt slint för hunden och alla bithämningar försvinner i ett trollslag så det är bara att vänta tills han lugnar ned sig själv för man tar inte i honom när han kommer upp i varav. Hemma hos henne är han dock en ängel men jag skulle då aldrig lita på honom.
Och till kastreringen. Blir så arg på att folk inte fattar att inköps kostnad och ev kastrering är ganska liten utgift i jämförelse med vad hunden kommer att kosta i resten av sitt liv! Vet inte vad kasteringskostnaderna ligger på just nu men inte handlar det om (jämförelse vis) så många månader av kostnaderna för ett skapligt foder
Så ser man kastrering som en jobbig kostnad tror jag man allvarligt ska fundera på om en hund är lämplig överhuvetaget från ekonomisk synpunkt.
Aaaww!men, hon var rädd för får
Nej heltäckande kan det aldrig bli. Att den informationen var ärlig tvivlar jag inte ett ögonblick på. Då hade jag inte gått vidare. Ingen vinstintresse finns heller vilket jag tycker är bra. Eftersom jag känner till personen och vet en hel del om denne så visste jag att denne var pålitlig, vilken syn på djur och djurhållning denne har osv. Sen beror det ju på vilka krav man har själv. Om jag hade haft en räcka med krav så skulle jag inte skaffat en hund som enbart en kontakt träffat. Då hade jag velat träffa den själv inklusive hundens föräldrar, syskon osv. Nu hade inte vi så höga krav så därför gick det bra. Vi sökte inte en hund för tävling eller någon specifik typ av träning utan en familjemedlem till.Hur det föll ut? Rena katastrofen. Så ingen kan få mig att tro på att man får bra o ärlig/heltäckande info av personer i ett annat land, som dessutom vill kränga hundar.
Jag vill ta hand om de hundar som ingen annan vill ha och ville se om det finns en seriös organisation, säger hon.
Så vågar folk helt plötsligt inte plocka in lösspringande hundar och lämna till polisen eftersom man då per automatik räknas som hundens ägare om den visar sig vara ochippad?
Återinför registreringskravet