Hittade min gamla tråd.
Mina reaktioner har fortsatt komma med 3 - 6 månader mellanrum. Är utredd på allergicentrum men de hittar inget samband och vet inte vad det är jag reagerar på mer än att det alltid börjar utomhus.
Det har inte blivit mer än nässelutslag och slöhet som jag kunnat häva med mer antihistaminer och kortison.
Igår blev det dock mycket, mycket värre. Skulle gå en promenad på eftermiddagen, efter kanske 1,5 kilometer kände jag den brännande känslan och smygande klåda. Vände och gick tillbaka igen. Den här gången eskalerade det väldigt snabbt, jag började få stickningar och dom domningar i ansiktet och runt munnen, blodtrycket sjönk väldigt snabbt, jag började må illa och tappade orienteringen, som att jag var riktigt full. Stannade, försökte få kontroll över min andning utan resultat. Kunde inte gå en meter till och fick lägga mig ner på vägen. Trodde jag skulle dö där och då, 700 meter från min lägenhet.
Lyckades till slut ringa en släkting som bara vara några minuter bort. Kortisonet hjälpte inte alls och jag höll på att bli medvetslös. Ambulans tillkallades och var där på 10 minuter, tack och lov att jag bor på rätt ställe i landet.
De kunde inte känna någon puls, min andning var katastrof, temperaturen var nere på 35 grader.
De fick ge mig dubbel dos adrenalin och körde in mig som prio 1 till akuten.
Jag repade mig ganska snabbt när jag väl fick hjälp.
Fick stanna kvar över natten för observation och har fått en vårdplan. Får inte lämna hemmet utan adrenalin och en ny utredning ska göras.
Jag fattar inte varför mitt immunförsvar plötsligt vill döda mig