Sv: Antiskallhalsband
Hoppas jag kan hoppa in och fråga lite saker om ämnet, har själv varit på väg att skapa en tråd om detta, men inte fått tummen ur. (skäll på mig annars, så tar jag bort det

)
Har en valp på snart 9 månader, och hon skäller, "larmskäller", så fort hon hör någon i trappen. Eller någon granne snackar i trapphuset, och likande. Huset är mycket lyhört, är ett studentboende, men hittintills har jag fått noll klagomål (pa ca ett halvår) så jag tror/hoppas att grannarna inte bryr sig så mycket. Men det som är oerhört jobbigt, är att hon skäller på kvällen/natten ibalnd, spec. om det är ngn fest på g (vilket det är i princip varandra helg). Detta är jobbigt dels för mig, som får störd nattsömn, och det värsta är känslan av att störa grannarna mitt i natten med hundskall. (hade inte själv blivit särskilt glad av att vakna mitt i natten pga av en grannes hund..).
Hur som helst, har försökt få bukt med problemet med träning, men inte kommit någon vart. Och börjar bli trött på detta.. Så tanken på antiskall har dykt upp i huvudet, bara det att jag har hört så mycket negativt om det. Tex att hunden utvecklar en slags rädsla till att skälla, och blir konstant tyst. Uff, jag vet inte, vad göra, vad är era tankar?
/Bedrövad matte..