Antiskäll halsband. För & nakdelar?

nice and happy

Trådstartare
Har flyttat & nu visare det sig att det är väldigt lyhört här & grannen under säger att våran hund skäller så fort han hör nå ifrån han. Vi har prövat med musik i alla rum men tydligen så skäller han ändå när han tex damsuger, pratar med någon, borrar osv.
Väldigt jobbigt läge för oss...

Funderar på antiskäll halsband. Någon som prövat? Vad tyckte ni? Vilken modell osv?

Väldigt tacksam för alla svar!

Sv: Antiskäll halsband. För & nakdelar?

Jag är inte nåt fan av såna redskap... Är han ordentligt ensamhetstränad och trygg hemma? Annars skulle jag börja om på ruta ett och ensamhetsträna. Hur länge blir han lämnad? Och hur länge har ni bott där?

Han är snart 3år. Bor med en hund kompis. Han är klokt ensam tränad ja. I förra lägenheten bodde vi på botten & då fick vi aldrig nå klagomål ang nå skällningar. Där hörde man inte grannarna.

Har bott på övervåningen i snart 2månader. Har på musik när vi lämnar dom men grannen säger att han skäller om han tex borrar, pratar högt, damsuger.
Han kan vara lite vaktig av sig. Men jag vet inte vad jag skall tro... För när vi är hemma så reagerar han inte på grannens ljud.

En arbetasdag= 7h. Då är min pojkvänn hemma på lunchen & går med dom oxå. Jobbar mycket helg så dom är kanske hemma själva 2-4 dagar arbetsdagar i veckan.

Jag skulle aldrig våga sätta på ett sånt och lämna hunden.
Har hört talas om flera som gjort det och kommit hem till förskrämda nervvrak. Om hunden skäller för att den är rädd/orolig, så lär knappast oron bli mindre för att den får obehag när den skäller.

Att han inte reagerar när ni är hemma är inte så konstigt, då kan han slappna av och ni 'håller koll'.

Ang antiskallhalsband så största nackdelen är väl att de inte alls fungerar på vissa hundar, men sen även det Stintan påpekade - om hunden skäller pga oro/osäkerhet och upplever sprayduschen/ljudet som otäckt, kommer det att göra ont värre. Den kanske blir tyst, men på bekostnad av annat.

Det är OTROLIGT olika hur de reagerar på sprayen/ljudet. Jag har inget antiskall, men har ett sprayhalsband med fjärrkontroll, ursprungligen köpt till en annan hund, men har det på den lilla nu ang inte äta hästbajs och inte jaga katter. Han tycker duschen och ljudet är obehagligt, men tar inte speciellt illa upp. Däremot, de backar för att komma undan, och en gång stod han nära ett hörn, och blev orolig när han fick en spray, backade och blev 'fast'. Man måste komma ihåg att hunden inte begriper alls var det kommer ifrån (det är lite anledningen jag har det, han tror bajshögarna fräser åt honom *s*).

Min ÄLDRE herre däremot, han blir orolig bara av LJUDET. Dvs om jag har det på knatten, som är fem meter bort, och utlöser sprayen, så blir den äldre lite orolig pga ljudet. Han skulle mest troligt bli mentalsjuk om jag satte på honom det, och än värre om det hände när han gjorde något han inte bannats för förut - skällde/vaktade...

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som... 2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 873
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Hej! Har ett par nya grannar ett som flyttat in ovanför mig, som har flera olika hundar som låter en del när de går i trapphuset...
Svar
9
· Visningar
1 077
Senast: Nepenthe
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan... 20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 966
Senast: Snurrfian
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute... 4 5 6
Svar
100
· Visningar
11 326
Senast: valpköpare
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Klippmaskin
  • Oseriös avel 2023
  • Presentation bukehund(ar) 2025!