Antal matportioner per dag?

Sv: Antal matportioner per dag?

Min får mat 2 gånger om dagen. Morgon och kväll, tiderna varierar lite. Frukost serveras efter vi har vaknat och varit ute och rastat. Kvällsmaten ges mellan 19-22 nångång :)

Mina 2 har fri tillgång på torrfoder så dom går å plockar några kulor då å då.

Vår vuxna hane får mat 1 gång om dagen, av den enkla anledningen att han inte äter oftare än så. Vi har försökt ge morgon och kväll, men på morgonen äter han inte. Valpen får 3 gånger om dagen.

Häller i dagens portion på morgonen, torrfoder, så småäter dom under dagen och natten, dom har aldrig slukat sin mat direkt. Men hade dom varit så hade jag delat upp målen på två och gett ett direkt på morgonen och andra på em

min får två gånger om dagen.
förmiddag runt 11-12 (väldigt morgon trött och äter inte tidigt på morgen)

Sen sent på kvällen runt 10-11.

Under dagen brukar hon få ett hundben hon går runt och gnager på hela dagen:)

Två ggr/dag, på morgonen när vi gått upp och på kvällen någon gång mellan 18 och 22 beroende på när vi kommer hem och vad vi håller på med.
Lillhunden har precis gått över till två ggr han med fast för hans skull försöker vi ge lite tidigare än vanligt eftersom han sover längre på morgonen då. Så ja, egentligen är det ju inte för hans skull utan för mattes :laugh:.

Han får torrfoder på morgonen och då äter han lite och sedan lite under dagen och resten på kvällen. På dagen ca 14-16 tiden får han sk.a "blöt" mat

Liknande trådar

Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
785
Senast: MML
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 969
Övr. Hund Hundägare nuförtiden ringer veterinären för hunden ätit några tomater, riskakor eller chips och åker raka vägen och kräker hunden om den...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
5 515
Senast: monster1
·
Övr. Hund Kort fråga. Går det bra att cykla med en liten hund (tänk 5kg eller nåt) som springer bredvid? Eller är det helt enkelt för farligt? :o...
Svar
16
· Visningar
782
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka