Antal matportioner per dag?

Sv: Antal matportioner per dag?

Valpen, som är en riktig matgalning får tre gånger om dagen (ca 9.00, 15.00, 20.00)

Tiken är väldigt kräsen och får morgon o kväll om hon vill, oftast vill hon bara ha mat på kvällen, vid 20.00.

Fyra gånger om dagen.
De större målen är frukost och eftermiddag, sedan får hon några bitar även på lunchen och precis innan vi går och lägger oss.
Hon är lite känslig så att om magen blir tom får hon för mycket magsyra och magen blir sur och gör ont och då vill hon inte äta och så blir det en ond cirkel.
Därav antalet utfodringar.

2 ggr/dag. Tider varierar nu när jag bara går hemma, men mellan 08-10, kväll efter jag ätit middag.

Mina får två gånger om dagen, på morgonen (mellan 7-10, beroende på om det är jobbdag eller inte) och på kvällen (mellan 17-19).

min får fri tillgång, men jag vet hur mycket det är.
Han väljer att småäta ca 4-5 g mellan eftermiddag och tidig natt, han äter aldrig frukost, är i perfekt hull.

Mina får som regel två gånger om dagen; morgon och kväll - och det tar dem ungefär hela dagen att äta upp det ;)

Han väljer att småäta ca 4-5 g mellan eftermiddag och tidig natt, han äter aldrig frukost, är i perfekt hull.

Så gör mina också, fast mer utspritt över dagen
Jag tror att det är bra för dem, eftersom de själva väljer att göra så.

Kl*

Mina få 2 ggr om dagen. Efter morgon promenaden vid ungefär 9. Sen vid 19 på kvällen. Försöker hålla fasta tider och rutiner då jag anser att djuren "mår" bättre av det.

Två gånger om dagen serveras mat. Morgon och kväll - typ kl 07 och kl 17, med någon timmes variation beroende på var vi är.

KL

Min får två gånger om dagen. Han verkar må bra av det. Äter han jätteportioner händer det att han kräks upp maten.

2; morgon och kväll. Har inga fasta klockslag och maten brukar stå framme tills den är slut. På det sättet får han i sig som mest.

Två gånger per dag, morgon fodringen är runt 6-7 (varierar efter arbetstider/semester osv). Kvällsfodringen sker alltid (till 90% iaf) kl 15.30, längre än så vill de inte vänta :D

*kl*

När han är hos ägaren har han fri tillgång på torrfoder men min ena katt blir FET på det, så här får han mat två ggr/dag, lite mer på kvällen. Och han äter eg bara färskfoder, använder torrfoder som "vardagsgodis" (han ratar det om jag försöker ge honom bara det i matskålen!)

De vuxna hundarna äter 2 gånger per dag. De får första målet vid 7:00 och sen vid 17:00 på ett ungefär:-)

Valpen får mat när de stora hundarna äter samt en eller två gånger till under dagen. Hon vill inte äta så mycket åt gången...

Min vovve får 1dl på morgonen vid 5-8 (beroende på jobb/ledigt), direkt efter morgonpromenaden. Sedan får han 3dl kvällsmat någon timma efter dagens sista långpromenad/cykling etc. allt från 20-23.

Min hund får mat tre gånger om dagen. (kl 06, 16 och 21)
Dock är vi inte så noga med tiderna, kan skifta någon/några timmar.

Det har mest bara blivit så. Hon åt fyra gånger om dagen som valp och sen när vi skulle dra ner på antalet tyckte vi att hon verkade trivas bäst med tre gånger per dag. När vi provade med två gånger per dag slukade hon maten så häftigt att hon spydde så det fick bli tre gånger.

Min hund har fri tillgång på torrfoder, funkar bäst för oss. Är mycket hos mina föräldrar också, och han har fri tillgång där med:)

Mina hundar äter morgon och kväll , färskfoder med god aptit

Liknande trådar

Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
785
Senast: MML
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 969
Övr. Hund Hundägare nuförtiden ringer veterinären för hunden ätit några tomater, riskakor eller chips och åker raka vägen och kräker hunden om den...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
5 515
Senast: monster1
·
Övr. Hund Kort fråga. Går det bra att cykla med en liten hund (tänk 5kg eller nåt) som springer bredvid? Eller är det helt enkelt för farligt? :o...
Svar
16
· Visningar
782
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka