Jag har skrivit tidigare att jag dragits med skamkänslor hela livet och har haft problem med en annan man som jag gav nobben och han svarade med att jävlas med mig, ungefär samma sak som även berT råkat ut för, så det är garanterat vanligare än vad många låtsas om. Jag är rädd för att bli utfryst eftersom det finns kvinnor på min arbetsplats som attraheras av honom och jag inte vill bli indragen i någonting, han har inte haft ihiop det med dom jag syftar på. Dessutom är han högre rang än jag på arbetsplatsen och väldigt nära dom höga cheferna.

Men HUR tror du att en sjukskrivning ska lösa detta?

Du är så full av fördomar - om rang och skit och att han ska påverka din lön- ärligt talat - så funkar det inte.

Men vad är alternativet? Har du tänkt över det på riktigt?
Att säga upp dig och sjukanmäla dig fram tills du kan gå?
Nej jag ska inte säga upp mig, men jag vill inte vara med på mötet imorgon! Tanken är att vara sjuk nu tills jag kommer på någonting bra elelr får mod nog att prata med honom

Men HUR tror du att en sjukskrivning ska lösa detta?

Du är så full av fördomar - om rang och skit och att han ska påverka din lön- ärligt talat - så funkar det inte.
Nej, han har högre status än vad jag har, han sitter på en högre position så därför har han högre rang och det märks

sen är jag rädd för att bli bunden till honom på något vis, att han kan påverka min lön elelr liknande på ett negativt sätt. Och det går redan utför iom händelsen vid kaffeautomaten idag
Fast det finns fack till det där, det är det MINSTA jag hade oroat mig över, finns andra jobb också om man vill det.

Jag säger som flera andra ha lite skinn på näsan och ta tjuren vid hornen och säg ifrån och sen är det bra. Det är inte bra att älta saker och inte våga säga ifrån, du kommer må mycket bättre efter att du sagt ifrån.

Hej Anonym, du är inte någon idiot. Jag ville bara börja med det för ditt användarnamn lägger väldigt mycket skuld på dig.

Du har gjort en grej som kanske inte var riktigt genomtänkt, men det är du knappast ensam om att ha gjort. Jag förstår att det blir svårare i din situation eftersom det är en kollega men det behöver absolut inte bli lika illa som förra gången. Om jag förstår rätt har du tidigare problem med ångest, har du fått någon hjälp med att hantera detta? För du ska ju inte behöva må såhär dåligt för något som kunnat hända det flesta av oss. Om det inte är så att det är något mer som hänt som du inte vill säga. Det behöver du absolut inte svara mig på men det kan vara bra om du svarar dig själv på om det är något som du ser på med ångest-glasögonen på eller om det är något annat.

Jag kan absolut förstå att du mår dåligt, jag har mina egna grejer som jag kan må väldigt dåligt över som andra tycker är struntsaker. Du känner bäst själv dina egna gränser och vad du klarar av.

Med tanke på situationen är det bästa om du kan klara av att skriva någon rad eller prata kort med kollegan om situationen. Du behöver inte förklara eller motivera dig, bara säg vad som gäller för dig så är det klart. T ex: "Jag vill att vi fortsätter som innan" eller "Jag är inte intresserad av något mer". Sen kan det så klart vara trevligt att linda in det lite snyggare men det är upp till dig.

Öh ni hade sex ihop, ni mördade väl ingen under tiden? Om det nu skulle komma ut är det säkert jäkligt pinsamt men knappast nåt man blir av med jobbet för i normala sammanhang. Visst finns det en risk att skvallret går, varför man nu ska bli utfryst för att det skvallras om en :confused: men det finns också en stor chans att folk inte bryr sig så himla mycket om det ens kommer ut.

En del människor har väldigt nära mellan sex och känslomässiga band. Ingen utom han själv kan säga vad han känner men låt mig gissa: han känner mer än du och är ytterst förvirrad över ditt beteende, därav hans beteende mot dig. Eller så känner han inte särskilt mycket men vill vara snäll och prata med dig om det för att han tror att du känner mer än han. Om du på fullaste allvar tror att han kommer försöka utöva makt över dig pga det här är ditt bästa alternativ såklart att genast byta arbetsplats för en sådan människa vill man inte vara nära. Dessutom ska man undvika att jobba på ställen där ens lön och arbetsvillkor riskerar att påverkas så lätt av enskilda relationer mellan anställda. Ingen mår bra av att trippa på tårna åtta timmar per dag för att arbetsplatsen är så explosiv.

Men allvarligt talat de flesta vuxna människor är hyfsat reko.

Nej, han har högre status än vad jag har, han sitter på en högre position så därför har han högre rang och det märks

Men vad är problemet? Säg bara till honom som det är, "ibland måste man göra sådant man inte vågar annars är man inte en människa utan bara en liten lort" (Astrid lindgren)

Ta tag i dig själv, ta tag i honom, säg att det var klumpigt det som hände i helgen och att du inte är intresserad och att ni behöver inte prata högt om det. Ju fortare du gör detta ju fortare kommer du kunna slappna av och du behöver inte sjukskriva dig för en sådan här sak.

Ta på dig dina favoritunderkläder och kläder du känner dig snygg i, ego-boost vid sådana nervösa tillfällen är sjukt underskattat. DU KLARAR DET HÄR!!!! :D

Du säger att han ändrades men det är väl inte så konstigt? Att man är annorlunda när man bara är kollegor mot för hur man är när man raggar upp nån till hur man är efter sexet?
Att han beter sig annorlunda är ju för att det är nåt "annorlunda" som hänt mellan er. Ni brukar inte ha sex, ni hade sex, han tycker... nånting! Som du inte vet för att du inte pratar med honom öht.
Istället målar du upp en bild av en mansgris som tror att han "äger" dig när det du beskriver här är helt normalt beteende från hans håll. Det är både respektlöst mot honom och hjälper inte dig själv alls.

Tala med honom som två vuxna talar med varandra. Händer någonting dåligt så har du massa skyddsnät men i värsta fall får du väl byta jobb. Men det lär du ju behöva ändå om du sjukskriver dig och undviker möten för att du inbillar dig att din kollega är ett monster, eller hur?

Nej jag ska inte säga upp mig, men jag vill inte vara med på mötet imorgon! Tanken är att vara sjuk nu tills jag kommer på någonting bra elelr får mod nog att prata med honom
Men det är liksom inte som att vara hemma från skolan.
Du är ju en vuxen människa som får lön för ditt arbete och att stanna hemma för att du inte kan hantera den här situationen är inte ok.

Det är lite sent, ta det imorgon tycker jag.

För att utveckla detta: Klockan är halv elva nu. När du skickat det kommer han antingen svara och så lär ni hålla på hela natten allt tröttare och sämre på att kommunicera. Alternativt svarar han inte och du lär knappast sova bättre av att vänta på eventuellt svar än att inte skicka det. Gör som du vill men jag hade aldrig skickat det så här sent på kvällen.

För att utveckla detta: Klockan är halv elva nu. När du skickat det kommer han antingen svara och så lär ni hålla på hela natten allt tröttare och sämre på att kommunicera. Alternativt svarar han inte och du lär knappast sova bättre av att vänta på eventuellt svar än att inte skicka det. Gör som du vill men jag hade aldrig skickat det så här sent på kvällen.
Varför skulle "Hej jag hade trevligt men vill bara vara din kollega" leda till att "hålla på hela natten"?
Man kan väl lika väl bestämma att det här har jag att säga och så skickar man skiten, ställer in telefonen på "stör ej" eller liknande och sover gott med vetskapen att man sagt vad man ville få sagt. Skitsamma vad den andra tycker, man vill ju ändå inte ha en relation med personen.

Varför skulle "Hej jag hade trevligt men vill bara vara din kollega" leda till att "hålla på hela natten"?
Man kan väl lika väl bestämma att det här har jag att säga och så skickar man skiten, ställer in telefonen på "stör ej" eller liknande och sover gott med vetskapen att man sagt vad man ville få sagt. Skitsamma vad den andra tycker, man vill ju ändå inte ha en relation med personen.

Då får man nog åtminstone avsluta med "godnatt, jag stänger av telefonen nu men vi ses imorgon". Fruktansvärt respektlöst att slänga sina känslor i någons ansikte utan att ge en möjlighet att svara. Det kan ju lika gärna vara så att den här mannen går och nojar lika mycket som ts.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
1 947
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 511
Senast: Imna
·
H
Kropp & Själ Hej, skriver under anonymt nick då jag inte vill avslöja mig för mycket. Blev för ett tag sedan utsatt för sexuella trakasserier av en...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 288
Senast: Ridinglady
·
Kropp & Själ Gammal användare men nytt anonymt nick. En del av er förstår nog vem jag är pga gemensamma aktiviteter vi har tillsammans som jag inte...
Svar
16
· Visningar
4 770
Senast: citruzen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama