Nej, jag är inte ts arbetsgivare vad jag vet. Alltså är det inte formella aspekter av sjukskrivningar vi diskuterar - utan moraliska. Man sjukanmäler sig när man är sjuk. Inte annars.

Jaa, jag må vara lite jahapp över sjukanmälningar efter att ha haft kollegor som sjukar för att gå på gröna Lund eller för att det är jobbigt att jobba i uniform på sommaren. Sidospår.

Jag har dåliga erfarenheter av en liknande situation och där vill jag inte hamna igen. Han jävlades med mig och var riktigt elak och jag mådde riktigt dåligt pga det.
Nu tänker jag inte riskera att hamna i en likadan situation, dessutom inte på min arbetsplats
Hur menar du att du ska undvika det genom att sjukskriva dig?

Jaa, jag må vara lite jahapp över sjukanmälningar efter att ha haft kollegor som sjukar för att gå på gröna Lund eller för att det är jobbigt att jobba i uniform på sommaren. Sidospår.
Ja fast nu handlade det ju om att du tyckte att sjukanmälan var okej om man mår psykiskt dåligt. Ts är upprörd men psykiskt dåligt - det är nog ett begrepp som man ska förbehålla dem som verkligen gör skäl för det. Man kan inte sjukskriva sig för minsta lilla grej man råkar på i vardagen, med motiveringen att man mår psykiskt dåligt.

Tror det kommer hjälpa om du skriver typ som lovisaleonora sa, mycket bra tips.
Det lär inte bli bättre av att du avvaktar, snarare värre.

Ni låg, det var skönt. Mer behöver det inte vara.

Att inte vilja möta ett fylleligg är inte att må psykiskt dåligt! Nån jävla måtta får det väl vara.
JO, för han tror att jag tillhör honom nu, han ska prata med mig hela tiden trots att jag ignorerar honom och tog tag i mig och fick mig att må som en idiot när jag ville gå därifrån!

Ja fast nu handlade det ju om att du tyckte att sjukanmälan var okej om man mår psykiskt dåligt. Ts är upprörd men psykiskt dåligt - det är nog ett begrepp som man ska förbehålla dem som verkligen gör skäl för det. Man kan inte sjukskriva sig för minsta lilla grej man råkar på i vardagen, med motiveringen att man mår psykiskt dåligt.

Äh en gång är ingen gång. Bara för stt det här är buke, jag sjukanmäler mig själv extremt sällan så nej jag är ingen som ba "nä men ska vi ta en liten sjukis idag kanske" när jag ska jobba.

Som sagt jag kan förstå varför hon vill sjukskriva sig men hade själv INTE gjort det och tycker INTE att ts ska göra det heller.

JO, för han tror att jag tillhör honom nu, han ska prata med mig hela tiden trots att jag ignorerar honom och tog tag i mig och fick mig att må som en idiot när jag ville gå därifrån!
Fast du har ju inte pratat med honom som jag förstår efter ert ligg? I så fall har du ingen som helst aning om vad han tror eller vad han ville. Kanske vill han prata med dig om att han vill att ni ska gå vidare och vara som förut, men du beter dig annorlunda och ville kanske kolla hur det var med dig?

Prata med honom, red ut det och gå vidare! Just nu sitter du på din kammare och hittar på scenarion som inte finns och med stor sannolikhet inte heller kommer inträffa.

Men varför tror du att han tror att du tillhör honom?

Alltså - jag tror att han tyckte ni hade trevligt och att han gillar dig och antagligen blir lite perplex över att du helt plötsligt behandlar honom som paria och då undrar varför?

Det är faktiskt inte så himla svårt att säga att det var trevligt men att du inte är intresserad av mera.

Men varför tror du att han tror att du tillhör honom?

Alltså - jag tror att han tyckte ni hade trevligt och att han gillar dig och antagligen blir lite perplex över att du helt plötsligt behandlar honom som paria och då undrar varför?

Det är faktiskt inte så himla svårt att säga att det var trevligt men att du inte är intresserad av mera.
För att han har blivit annorlunda i hur han pratar, hur han tilltalar mig, hur han rör sig vid mig och allt sånt efter det att jag låg med honom första gpånger alltså redan morgonen därpå var han annorlunda. Han var väldigt försiktig och mjuk i hur han tilltalade mig och pratade med mig innan incidenten
det är svårt att sätta ord på vad exakt utan att ge ut för mycket könsliga detaljer som jag inte vågar skriva här

För att han har blivit annorlunda i hur han pratar, hur han tilltalar mig, hur han rör sig vid mig och allt sånt efter det att jag låg med honom första gpånger alltså redan morgonen därpå var han annorlunda. Han var väldigt försiktig och mjuk i hur han tilltalade mig och pratade med mig innan incidenten
det är svårt att sätta ord på vad exakt utan att ge ut för mycket könsliga detaljer som jag inte vågar skriva här
Jag är ledsen men jag tror att du läser in mer än vad som är i den här situationen.
Du kan ju inte hålla på och gömma dig i all evighet, det är ju bara att ta tjuren vid hornen och vänligt säga tack men nej tack.
Vad är det värsta som kan hända? Att han skulle sprida till andra att ni haft sex ser jag som rätt osannolikt, ni lever väl inte i en amerikansk high school - TV-serie?

Jag tror du har förstorat upp allting. Du antar att han säger si och upplever att han gör så. Han kanske vill prata med dig också och undrar nu varför du beter dig så stressat?

Mitt förslag är att skicka ett sms till honom nu och skriva typ "Hej hej. Det som hände i helgen var ju fylleroligt men vill bara göra klart att jag är inte intresserad av något mer. Vi kan väl hålla det här mellan oss och lägga det bakom oss, ok?"

Och sedan går du till mötet i morgon och eller när du ser honom så ta tag i honom och säg "hej, fick du mitt sms igår?" (om han inte svarar på sms:et. Men även OM han svarar, börja inte värsta sms-konversationen med honom då)

Jag är ledsen men jag tror att du läser in mer än vad som är i den här situationen.
Du kan ju inte hålla på och gömma dig i all evighet, det är ju bara att ta tjuren vid hornen och vänligt säga tack men nej tack.
Vad är det värsta som kan hända? Att han skulle sprida till andra att ni haft sex ser jag som rätt osannolikt, ni lever väl inte i en amerikansk high school - TV-serie?
Jag har skrivit tidigare att jag dragits med skamkänslor hela livet och har haft problem med en annan man som jag gav nobben och han svarade med att jävlas med mig, ungefär samma sak som även berT råkat ut för, så det är garanterat vanligare än vad många låtsas om. Jag är rädd för att bli utfryst eftersom det finns kvinnor på min arbetsplats som attraheras av honom och jag inte vill bli indragen i någonting, han har inte haft ihiop det med dom jag syftar på. Dessutom är han högre rang än jag på arbetsplatsen och väldigt nära dom höga cheferna.

Jag har skrivit tidigare att jag dragits med skamkänslor hela livet och har haft problem med en annan man som jag gav nobben och han svarade med att jävlas med mig, ungefär samma sak som även berT råkat ut för, så det är garanterat vanligare än vad många låtsas om. Jag är rädd för att bli utfryst eftersom det finns kvinnor på min arbetsplats som attraheras av honom och jag inte vill bli indragen i någonting, han har inte haft ihiop det med dom jag syftar på. Dessutom är han högre rang än jag på arbetsplatsen och väldigt nära dom höga cheferna.
Men vad är alternativet? Har du tänkt över det på riktigt?
Att säga upp dig och sjukanmäla dig fram tills du kan gå?

sen är jag rädd för att bli bunden till honom på något vis, att han kan påverka min lön elelr liknande på ett negativt sätt. Och det går redan utför iom händelsen vid kaffeautomaten idag

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
1 945
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 511
Senast: Imna
·
H
Kropp & Själ Hej, skriver under anonymt nick då jag inte vill avslöja mig för mycket. Blev för ett tag sedan utsatt för sexuella trakasserier av en...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 288
Senast: Ridinglady
·
Kropp & Själ Gammal användare men nytt anonymt nick. En del av er förstår nog vem jag är pga gemensamma aktiviteter vi har tillsammans som jag inte...
Svar
16
· Visningar
4 770
Senast: citruzen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama