Och du tror att han har sagt "jag låg med henne i helgen och nu vill hon inte ha mig"?

Risken är försvinnande liten.
Ingen aning, han är väldigt trygg i sig själv och skulle säkert inte ha några problem med att ta upp en sån här sak med sina vänner och om han gör det så blir saken tjugo gånger värre för mig. Jag kan inte ens hantera honom själv så hur ska jag då hantera flera personer till?

Ingen aning, han är väldigt trygg i sig själv och skulle säkert inte ha några problem med att ta upp en sån här sak med sina vänner och om han gör det så blir saken tjugo gånger värre för mig. Jag kan inte ens hantera honom själv så hur ska jag då hantera flera personer till?
Men varför skulle han göra det?

Jag tycker att det är dig själv du verkar behöva hantera i första hand. Fast du verkar inte riktigt klara det heller. ;)

Men om andra får reda på att ni har legat med varandra, vad är det värsta som kan hända? Du får sparken?

Det är ju inte direkt ovanligt att folk ligger med varandra både titt som tätt. Det låter mer som om du gör det hela större än vad det är.

Sög/smsa/maila ett "Du, det var väldigt trevligt i lördags men jag är inte intresserad av att det blir något mer."

Och sen låter du bli alkohol en lång tid framöver.

Bråka? Att säga att du inte är intresserad av någon fortsättning är inte att bråka, det är över huvud taget inte något märkligt...

Du har inte så många alternativ här, helt ärligt. Du kan säga hur det ligger till (på något sätt), du kan göra som han vill (låter som en dålig idé), du kan gömma dig (totalt ohållbart), eller du kan låtsas som absolut ingenting (fast det verkar du inte riktigt klara). Ett av dessa är ett bra alternativ, de övriga kommer bara att göra saker värre. Värre är inte bra.

Att skjuta upp gör också saker värre. Du har en rimlig väg vidare: säg tack men nej tack till mannen och fortsätt som vanligt.

Att ha sex med någon är inte så himla anmärkningsvärt ändå... Du verkar jaga upp dig väldigt över något som inte behöver vara något alls.
Nej jag vet och egentligen gjorde jag fel som ignorerade honom när han skulle prata med mig vid kaffeautomaterna men jag kunde inte hantera det där och då. Jag får hjärtklappning och ångest och panik så fort jag ser honom.

Jaha,så går det när man vresar med benen i fyllan o villan.
Bara att ta tag i problemet,du kan ju inte vara sjukskriven någon längre tid,det är väl ärligare att tala om för honom att det var bara fyllesex inget mer.

Bara att bita i det sura äpplet! Lättare sagt än gjort ibland, men är man vuxen nog att ha sex får man hitta en lösning. Du kan ju inte sjukskriva dig för all framtid - och varför skulle han stoltsera med ett SMS från dig i personalrummet? Skulle DU göra det?
De flesta vuxna människor är ändå rätt reko och logiska.
Vill du inte gå via telefonen, skriv då ett mail eller för all del en post-it lapp. "Hoppsan.Det var gött men jag var full och vi kan väl bryta här."

"Råkade" Själv ligga med regionschefen en gång i mina glada tjugo och det var väl lite avigt, men efter ett rättframt kalla handen fick jag aldrig ett sms igen. Han var en bra snubbe. De flesta är bra snubbar, ändå.

Jaha,så går det när man vresar med benen i fyllan o villan.
Bara att ta tag i problemet,du kan ju inte vara sjukskriven någon längre tid,det är väl ärligare att tala om för honom att det var bara fyllesex inget mer.
Vad elakt skrivet!!!! Ja, jag vet! Men nu gick det åt skogen.
Jag vill inte vara med på mötet imorgon eftersom jag då måste sitta och prata med honom, han håller dagordningen

Oj, det verkar som att du förstorar upp det här väldigt mycket. Sluta tänka på vad som kanske eventuellt skulle kunna hända, och se saker och ting för vad det är:
Två vuxna personer har sex med samtycke. Den ena ser det som ett ONS och den andra verkar vilja/tro att det finns något mer.

Du kan inte köra strutsmetoden här, och det är en VÄLDIGT konstig anledning att sjukskriva sig.

Det enda du behöver göra är att säga eller skriva eller på annat sätt meddela att "Jag skulle uppskatta om vi låtsats som att det aldrig hände, inte berättar för någon och inte låter det här påverka våra roller på jobbet. Tack på förhand."

Sen är det klart.

Vad elakt skrivet!!!! Ja, jag vet! Men nu gick det åt skogen.
Jag vill inte vara med på mötet imorgon eftersom jag då måste sitta och prata med honom, han håller dagordningen
Ni jobbar på samma ställe - du lär bli tvungen att prata med honom mest hela tiden.
Det är inte okej att sjukskriva sig för att du inte vill vara med på ett möte - arbetslivet funkar inte så.

Jag kan förstå hur du känner, har själv varit med om att kollegan inte tog det bra och mer eller mindre gick in för att förstöra för mig i flera ÅR efteråt. Det gick inget vidare för honom med det utan det slog tillbaka på honom själv till slut men det var ju lagom kul under tiden.

Men med största sannolikhet är kollegan ju ingen galning utan förhoppningsvis vettig och respekterar att du vill att ni håller det för er själva. Kan du inte smsa kollegan och be att få prata på morgonen direkt?

För övrigt, mår man psykiskt dåligt får man sjukskriva sig. Jag hade väl kanske inte gjort det men mår man dåligt får man sjuka sig.

Jag kan förstå hur du känner, har själv varit med om att kollegan inte tog det bra och mer eller mindre gick in för att förstöra för mig i flera ÅR efteråt. Det gick inget vidare för honom med det utan det slog tillbaka på honom själv till slut men det var ju lagom kul under tiden.

Men med största sannolikhet är kollegan ju ingen galning utan förhoppningsvis vettig och respekterar att du vill att ni håller det för er själva. Kan du inte smsa kollegan och be att få prata på morgonen direkt?

För övrigt, mår man psykiskt dåligt får man sjukskriva sig. Jag hade väl kanske inte gjort det men mår man dåligt får man sjuka sig.
Att inte vilja möta ett fylleligg är inte att må psykiskt dåligt! Nån jävla måtta får det väl vara.

Jag har dåliga erfarenheter av en liknande situation och där vill jag inte hamna igen. Han jävlades med mig och var riktigt elak och jag mådde riktigt dåligt pga det.
Nu tänker jag inte riskera att hamna i en likadan situation, dessutom inte på min arbetsplats

Att inte vilja möta ett fylleligg är inte att må psykiskt dåligt! Nån jävla måtta får det väl vara.

Fast det kan väl inte du få avgöra? Jag tycker att folk som har lite ont i kroppen och sjukanmäler sig på mitt jobb är veka men de får ju fortfarande göra det. Så länge man inte har krav på läkarintyg vid sjukanmälan så kan man ju i teorin sjuka sig för whatever anledning.

Fast det kan väl inte du få avgöra? Jag tycker att folk som har lite ont i kroppen och sjukanmäler sig på mitt jobb är veka men de får ju fortfarande göra det. Så länge man inte har krav på läkarintyg vid sjukanmälan så kan man ju i teorin sjuka sig för whatever anledning.
Nej, jag är inte ts arbetsgivare vad jag vet. Alltså är det inte formella aspekter av sjukskrivningar vi diskuterar - utan moraliska. Man sjukanmäler sig när man är sjuk. Inte annars.

Jag har dåliga erfarenheter av en liknande situation och där vill jag inte hamna igen. Han jävlades med mig och var riktigt elak och jag mådde riktigt dåligt pga det.
Nu tänker jag inte riskera att hamna i en likadan situation, dessutom inte på min arbetsplats

Jag tror det bästa är att ta det direkt, och inte på ett "attackerande" sätt (typ "jag tror att du är dum i huvudet och tänker berätta för alla, därför markerar jag här tydligt att jag INTE är intresserad") utan mer chill som andra föreslagit typ stt det var trevligt där och då men inget mer nu tack.

Det kommer gå jättebra!

Tänker du att du undviker det genom att inte vara tydlig med vad du vill?

Och för den delen, om det nu skulle bli någon konflikt utav detta på jobbet (vilket jag verkligen inte håller för sannolikt), är det verkligen en god idé att "skolka" dessutom? Det är ju inte ett bra sätt att skaffa stöd, tänker jag.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
1 945
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 511
Senast: Imna
·
H
Kropp & Själ Hej, skriver under anonymt nick då jag inte vill avslöja mig för mycket. Blev för ett tag sedan utsatt för sexuella trakasserier av en...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 288
Senast: Ridinglady
·
Kropp & Själ Gammal användare men nytt anonymt nick. En del av er förstår nog vem jag är pga gemensamma aktiviteter vi har tillsammans som jag inte...
Svar
16
· Visningar
4 770
Senast: citruzen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama