han kommer inte drabbas det kan jag garantera du har inte bilden klar för dig

Om det du skrivit stämmer så jo. Då är det så nära karriärsjälvmordsförsök det kan bli att övht prata med henne om det du berättade.
Dvs han är överställd dig och henne. Hon är överställd dig. Han är underställd högre chef. Han och du har en relation. Du har klagat på hennes beteende på arbetet till honom, men utanför arbetet och inom er relation. Han har sagt han ska prata med henne. Han har aldrig sett det beteende du berättar om och han ska ta upp med henne.

Och DU kommer garanterat att drabbas om hon går i taket.

Jag säger bara en sak: Starta inte fläkten...

hur skulle hon få reda på dom detaljerna :crazy: dessutom har hon inte mycket att komma med om man har helhetsbilden klar för sig!! vi har kompetenta chefer som vet hur man hanterar konfliktsituationer enligt regelboken :idea:
Det tror jag säkert. Men hur skulle det kännas för dig om en sån sak hände?

Jag har varit i en liknande sits som ändå skiljer sig markant från denna. Jag säger bara stopp stopp stopp om man tänker sig en fortsättning inom företaget. Att man dessutom är ny på arbetsplatsen och inleder en relation med en kollega/överordnad som har jobbat där ett tag, ger mig ytterligare varningssignaler.
I min värld finns två alternativ om situationen trots allt uppstår:
Antingen kommer man överens om att det var en engångsföreteelse, och agerar därefter, professionellt och vuxet.
Om man gemensamt beslutar sig för att ta det vidare på det personliga planet så hade jag varit ytterst mån om att sköta det professionellt och följa företagets policy för att inte riskera att få skit i efterhand.

Jag kan se väldigt många scenarion på hur det här kan utvecklas och med den redogörelsen som kommit fram i tråden hittills så är de inte speciellt positiva, tvärtom pendlar de mellan katastrof och
mardröm. I mitt eget fall valde vi att inte fortsätta, av olika anledningar, och blandade inte in någon annan i vår lilla affär utan skötte det vid sidan om för att det inte skulle påverka relationen på "arbetsplatsen". Obekvämt, absolut, men det drabbade ingen annan och det gick inte ut över arbetet.
ingen vet att vi träffas om han inte har berättat någonting till cheferna då eftersom jag smsade honom samtidigt som han satt med sina vänner (högsta chefen och en annan) när han ringde upp mig men förhoppningsvis gick han iväg och pratade avskilt men jag ska absolut ta upp det igen för jag vill inte ha problem som du fick

Om det du skrivit stämmer så jo. Då är det så nära karriärsjälvmordsförsök det kan bli att övht prata med henne om det du berättade.
Dvs han är överställd dig och henne. Hon är överställd dig. Han är underställd högre chef. Han och du har en relation. Du har klagat på hennes beteende på arbetet till honom, men utanför arbetet och inom er relation. Han har sagt han ska prata med henne. Han har aldrig sett det beteende du berättar om och han ska ta upp med henne.

Och DU kommer garanterat att drabbas om hon går i taket.

Jag säger bara en sak: Starta inte fläkten...
du har rätt !

Det vi försöker göra är att ge dig råd för att inte få problem

Visst har det varit flera trådar om relationer på arbetsplatsen/med chef nyligen? Någon som vet kanske kan länka så TS får läsa andras perspektiv på det specifika problemet!

ingen vet att vi träffas om han inte har berättat någonting till cheferna då eftersom jag smsade honom samtidigt som han satt med sina vänner (högsta chefen och en annan) när han ringde upp mig men förhoppningsvis gick han iväg och pratade avskilt men jag ska absolut ta upp det igen för jag vill inte ha problem som du fick
Ok, jag säger bara så här: Vad är policyn inom företaget om det här kommer fram i efterhand? Många företag har som policy att man inte tillåter relationer av detta slaget. Det är du som ryker, tänker jag.
Är det ett företag du vill fortsätta jobba på, och vill du fortsätta inom samma bransch? Är det en framtidsbransch som du vill fortsätta inom så hade jag dragit öronen åt mig ännu mer om jag var du, och ifall ni trots allt bestämmer er för att fortsätta så hade jag nog sett mig om efter en annan arbetsplats, om inte han gör det.

Är du ung och färsk på jobbet så har du betydligt mer att förlora än han, tänker jag. Och jag kan bara råda dig att försöka hålla ryggen fri, om inte av känslomässiga skäl så av praktiska.

du har rätt !

Då bör han ABSOLUT inte prata med henne om det du berättade. Han bör inte bli inblandad alls i den diskussionen. För allas skull. Om han så är din närmsta chef så du i normala fall skulle gå till just honom med det, så med tanke på omständigheterna ska han hänvisa dig till annan chef.

Han ska alltså inte ens med tång ta i det där. Helst ska han hålla för öronen så fort du tar upp något arbetsinternt.

Och jag skriver det inte för att vara elak, utan för det på riktigt tyvärr kan bli enorma problem som drabbar både honom och dig annars.

Säg åt honom att INTE prata med någon om kollegan, att du vill ta det själv!

Sen pratar du själv till henne eller går till annan chef.

Det är nog lite för sent för att tro att de går att undvika.

Ok, jag säger bara så här: Vad är policyn inom företaget om det här kommer fram i efterhand? Många företag har som policy att man inte tillåter relationer av detta slaget. Det är du som ryker, tänker jag.
Är det ett företag du vill fortsätta jobba på, och vill du fortsätta inom samma bransch? Är det en framtidsbransch som du vill fortsätta inom så hade jag dragit öronen åt mig ännu mer om jag var du, och ifall ni trots allt bestämmer er för att fortsätta så hade jag nog sett mig om efter en annan arbetsplats, om inte han gör det.

Är du ung och färsk på jobbet så har du betydligt mer att förlora än han, tänker jag. Och jag kan bara råda dig att försöka hålla ryggen fri, om inte av känslomässiga skäl så av praktiska.

Och jag säger att är han en mellanchef lär han definitivt vilja behålla sin position. Dvs det är väldigt lätt att dumpa TS både privat och professionellt.

Då bör han ABSOLUT inte prata med henne om det du berättade. Han bör inte bli inblandad alls i den diskussionen. För allas skull. Om han så är din närmsta chef så du i normala fall skulle gå till just honom med det, så med tanke på omständigheterna ska han hänvisa dig till annan chef.

Han ska alltså inte ens med tång ta i det där. Helst ska han hålla för öronen så fort du tar upp något arbetsinternt.

Och jag skriver det inte för att vara elak, utan för det på riktigt tyvärr kan bli enorma problem som drabbar både honom och dig annars.

Säg åt honom att INTE prata med någon om kollegan, att du vill ta det själv!

Sen pratar du själv till henne eller går till annan chef.
hon är inte min chef men hon sitter på en annan position, annars stämmer det bra och nu var det jag som tog upp situatuionen för att ni skrev att jag skulle göra det!! han sa att jag ska prata med en högre chef när det händer igen chefen han är vän med eftersom det är den högste men då kan han ju prata med honom eller henne själv tycker jag, men tydligen inte då! jag kommer inte prata med honom om hon är jävlig igen :down:

Och jag säger att är han en mellanchef lär han definitivt vilja behålla sin position. Dvs det är väldigt lätt att dumpa TS både privat och professionellt.
Tyvärr är jag beredd att instämma, det stämmer väl överens med mina erfarenheter. Det vore riktigt tråkigt om TS har pluggat i flera år för att slå sig in på ett företag bara för att se sina karriärmöjligheter sönderslagna (åtminstone inom det företaget), på grund av något sånt här.

hon är inte min chef men hon sitter på en annan position, annars stämmer det bra och nu var det jag som tog upp situatuionen för att ni skrev att jag skulle göra det!! han sa att jag ska prata med en högre chef när det händer igen chefen han är vän med eftersom det är den högste men då kan han ju prata med honom eller henne själv tycker jag, men tydligen inte då! jag kommer inte prata med honom om hon är jävlig igen :down:

Han svarade helt rätt! Av anledningen jag nämnde. Och händer det igen går du till chefen ovanför honom.

Han får ALDRIG springa minsta ärende eller göra dig minsta arbetsrelaterad tjänst från och med nu. Aldrig någonsin och hur liten den än är!

Tillägg:Jag tror de flesta menade att du med honom skulle ta upp på hur han ser på hur din och hans relation påverkar arbetet och arbetsrelationen. Inte ta upp dina synpunkter på henne :)

Tyvärr är jag beredd att instämma, det stämmer väl överens med mina erfarenheter. Det vore riktigt tråkigt om TS har pluggat i flera år för att slå sig in på ett företag bara för att se sina karriärmöjligheter sönderslagna (åtminstone inom det företaget), på grund av något sånt här.
det var det jag var rädd för från början som du kan se i trådstarten men nu har jag kommit förbi det stadiet och känner mig trygg med honom!! samtalet vi hade berörde mycket mer än bara den konflikten mellan mig och "E"!! Men det är som att ni hetsar upp er över allt jag skriver för att jag ska få ångest!!

Jag har varit med om att en chef försökt skämma ut mig inom vår organisation. Nu fanns det en person som kunde hantera det hela plus att jag hade hållit ryggen fri (inget förhållande inblandat utan sexuella trakasserier mot mig :meh:). Hade denne person inte funnits hade jag haft det väldigt svårt med jobb.

Det hela gjordes via mail och jodå, jag har kvar det mailet :devil:

det var det jag var rädd för från början som du kan se i trådstarten men nu har jag kommit förbi det stadiet och känner mig trygg med honom!! samtalet vi hade berörde mycket mer än bara den konflikten mellan mig och "E"!! Men det är som att ni hetsar upp er över allt jag skriver för att jag ska få ångest!!
Fast det jag skriver handlar inte specifikt om er två nu, utan går ni vidare med den här relationen och den kommer fram (vilket det brukar göra, förr eller senare) så kommer det att involvera fler personer än bara er två. Jag skriver inte att det är han som kommer ge dig problem, men det finns ju bevisligen fler personer som är högre uppsatta än vad ni är, det kommer ligga utanför era händer. Tänk dig för, är mitt råd.

Nej, vi försöker varna dig att det är inte så enkelt som du vill få det till plus att du inte ska lita på att han verkligen kommer att hantera situationen på bästa sätt för DIG.

Att han kommer att hantera den på bästa sätt för sig själv tvivlar jag inte en sekund på.

Fast det jag skriver handlar inte specifikt om er två nu, utan går ni vidare med den här relationen och den kommer fram (vilket det brukar göra, förr eller senare) så kommer det att involvera fler personer än bara er två. Jag skriver inte att det är han som kommer ge dig problem, men det finns ju bevisligen fler personer som är högre uppsatta än vad ni är, det kommer ligga utanför era händer. Tänk dig för, är mitt råd.
jag kommer inte dra mig ur i det här läget! jag trivs oförskämt bra ihop med honom ju mer vi umgås och det känns för jäkla bra så varför skulle jag kasta mig ur det här och sen ångra det och dessutom skapa problem för mig själv på arbetsplatsen?

En helt annan sak att tänka på TS.

Det finns oavsett hur er relation slutar föralltid en risk att du kommer att undra om du fick/inte fick den där löneförhöjningen/semestern/befordran/projektet på grund av er historik.

Jag blev som jag skrev tvångshånglad mot en vägg av min närmsta chef. Min lönesättande chef. Jag var inte med på hånglet. Han skämdes och bad om ursäkt och vi redde ut det.

Men efter det. Jag fick alltid igenom allt. Lön. Semester. Passbyten. Allt.

Och jag undrade alltid om det var för det som hänt. Att han skämdes. Eller om det var för jag var värd högre lön, var bra på att förhandla etc.

Det var en jäkligt otrevlig känsla. Och då slapp jag att kollegorna undrade i alla fall. Hade de gått och trott - hur fel det än varit - att jag fick semester/löneökning/etc pga att jag "hånglat med chefen" hade jag troligen sagt upp mig.

Det är också här problemet med relation mellan chef - underordnad är. Att det aldrig går att bli av med misstanken att det påverkar.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
1 947
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 511
Senast: Imna
·
H
Kropp & Själ Hej, skriver under anonymt nick då jag inte vill avslöja mig för mycket. Blev för ett tag sedan utsatt för sexuella trakasserier av en...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 288
Senast: Ridinglady
·
Kropp & Själ Gammal användare men nytt anonymt nick. En del av er förstår nog vem jag är pga gemensamma aktiviteter vi har tillsammans som jag inte...
Svar
16
· Visningar
4 770
Senast: citruzen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama